Scriitor: Campania Citește românește, o glumă proastă a ministerului Culturii

0
8
campania citește românește

Campania Citește românește, inițiată de ministerul Culturii, este doar o altă glumă proastă pentru lumea literară, un jenant exercițiu de imagine, prin care ministerul nu face decât să crească vânzările unei companii și nu contribuie cu nimic la susținerea pieței de carte și a scriitorilor români, consideră scriitorul Dan Lungu, senator USR.

Reprezentanții Ministerului Culturii – în calitate de inițiator – cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România și al Asociației Editorilor din România, au lansat campania „Citește românește”.

Deși, conform declarațiilor Ministrului Culturii, scopul proiectului este acel de a promova cărțile autorilor română autohtoni și de a crește consumul de carte în România, contribuția Ministerului nu există și susținerea domeniului cultural și a lumii literare rămâne, din nou, doar la nivel declarativ.

Citește românește și fă vânzări pentru eMAG

Campania aceasta nu ajută în niciun fel nici autorii români contemporani, nici nu încurajează în vreun fel cititul în România. Este doar un jenant exercițiu de imagine. Practic, pe site-ul eMAG va apărea o secțiune dedicată cărții românești – dar cărțile pot fi cumpărate și la momentul actual de pe site-urile editurilor sau librăriilor, care și-au mutat și ele activitatea în mediul online”, spune scriitorul.

Ministerul nu face decât să crească vânzările unei companii – nu contribuie cu nimic la susținerea pieței de carte și a scriitorilor români.

Campania Citește românește este o glumă proastă 

Potrivit lui, firesc ar fi fost ca Ministerul să respecte legea și să finanțeze, prin Programul Național de achiziție de cărți și abonamente la reviste, achiziții pentru bibliotecile din țară. Să cumpere cărți ale autorilor români contemporani și să le redirecționeze astfel către cititori.

„Ori, o altă variantă ar fi fost aceea de a co-finanța aceste cărți românești, în așa fel încât ele să fie scoase la vânzare la un preț mai mic, pentru a ajunge la cititori mai curând. Sper totuși ca această campanie să nu se rezume doar la atât – la redirecționarea spre vânzare pe o platformă arhicunoscută a mai bine de 2.000 de titluri – fără să pună umărul, practic, la susținerea scriitorilor și domeniului cultural. În caz contrar, este doar o altă glumă proastă”, a declarat Dan Lungu.

Ministerul Culturii a lansat, ieri, campania Citeşte româneşte, precizând că scopul acesteia este de a promova cărţile autorilor autohtoni şi de a realiza o comunicare mai bună între aceştia şi cititorii lor.

„Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat iniţiativei noastre, punând la dispoziţie toate resursele necesare desfăşurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească şi să o facem cunoscută publicului larg”, a declarat ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.

România se află între ultimele ţări din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărţi vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franţa, 430 de milioane.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here