Compania Municipală Turistică București, falimentară încă de la naștere

0
Compania Municipală Turistică București, falimentară

Compania Municipală Turistică București (CMTB) a fost falimentară încă de la naștere, dar pe parcurs s-a afundat și mai tare în datorii. Aceasta a reușit să acumuleze datorii de 1,4 milioane de euro, în numai 3 ani, de la începutul lui 2017 până la finele lui 2019. 

Tot în această perioadă, Primăria Capitalei a mai pompat în compania înființată de Gabriela Firea, încă 2,7 milioane de euro, potrivit Buletin.de.

În urmă cu trei ani, CMTB se bucură de un imprumut dat de către municipalitate, pentru un an, 2,8 milioane de lei. Asa că incepe să facă achizitii directe în valoare de 74.000 de lei pentru organizare. La început compania nu a avut decât 9 oameni, dar chiar și așa, primul an se termină în eșec pentru compania care ar trebui să promoveze turismul pentru că înregistreaă pierderi de un sfert de milion de lei.

Un an mai târziu, CMTB mai primește 1,72 de milioane de lei de la Primăria Capitalei, bani destinați dezvoltării și investițiilor. Astfel că, în acest an, compania începe să-și trimită oamenii la târgurile internaționale de turism și să o reprezinte. Din păcate, nimic notabil nu se observă în turismul bucureșteam. Ba mai mult, acesta a scăzut în 2019.

Tot în 2018, compania achizitionează laptopuri prin licitație directă și organizează mai multe evenimente, nici unul care să rămănă în memoria poporului sau a presei.

Ce a rămas notabil, după anul 2018 a fost pierderea netă de 2,1 milioane de lei care a rămas în urma activităților desfășurate de CTMB.

Compania Municipală Turistică București, falimentară până la capăt

Anul trecut, alocarea bugetară crește de peste 4 ori față de anii trecuți, ajungând la 8,6 milioane de lei. Potrivit Buletin.de, compania încheie două contracte de furnizare website-uri complexe și administrare baze de date, prin achiziție directă, în valoare de 250.000 de lei.

Așa apre site-ul www.visitbucharest.ro, un site care este atât de prost făcut că parcă ținta lui este să îndemne turiștii să NU vină în România. Descrierile sunt traduse prost (cel mai probabil cu Google Translate), iar site-ul arată de parcă ar fi fost făcut „la mâna a doua”.

2019 se încheie cu o pierdere netă de 4 milioane de lei.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here