Deschiderea Magistralei M5, pe ultima sută de metri

0
Deschiderea Magistralei M5 metrou drumul taberei

Deschiderea Magistralei M5 a ajuns pe ultima sută de metri, după ce Metrorex a anunțat că mai are în desfăşurare proceduri ce constau în configurarea sistemelor din faza de testare în cea de exploatare pentru instalaţiile de siguranţa circulaţiei şi informare călători, taxare, televiziune cu circuit închis şi comunicaţii.

În prezent se face predarea-primirea spaţiilor de la constructor la echipele Metrorex care vor asigura cu cei 900 de angajaţi exploatarea circulaţia şi mentenanţa în trei schimburi pentru toate specialităţile, inclusiv serviciul comercial şi cel de conducere a trenurilor.

O altă activitate necesară constă în predarea obiectivelor de pază pe staţii şi interstaţii, de la firmele de paza ale constructorilor la cele care sunt sub contract cu Metrorex. De asemenea se predau toate spaţiile publice de la firmele de curăţenie ale constructorului, la cele contractate de Metrorex.

Pentru deschiderea magistralei de metrou M5, ultima activitate constă în înlocuirea trenurilor utilizate pentru probe cu cele pregătite în depou pentru circulaţia cu călători.

Deschiderea Magistralei M5, în câteva zile

Este necesară de asemenea configurarea sistemului de taxare permite accesul cu numerar şi card bancar la turnicheţi. Sunt realizate operaţiunile de transport valori şi alimentare a casieriilor şi a automatelor de vânzare AVC cu titluri de transport şi numerar pentru vânzare.

Totodată se realizează atât prin sistemele de alarmare la efracţie cât şi cu personal, protecţia valorilor în fiecare staţie. POS-urile sunt achiziţionate de către banca care asigură suportul tehnic şi sunt în proces de configurare astfel încât să fie disponibilă şi vânzarea pe lângă numerar şi cu card bancar la casierie.

La automatele de vândut cartele se poate achita cu numerar. Achitarea cu card bancar urmează să se implementeze cât mai curând posibil împreună cu banca suport. Este necesar a se realiza o soluţie de comunicaţie stabilă care presupune atât configurarea cât şi instalarea unor echipamente şi chei de criptare.

Tot în aceasta perioadă, operatorii de telefonie mobilă au finalizat instalarea reţelelor de comunicaţii în subteran şi execută ultimele reglaje ale echipamentelor pentru acoperirea optimă privind semnalul de comunicaţie voce şi date pentru călătorii metroului.

Magistrala M5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here