„Fast-food educaţional”, metoda prin care PSD ne bagă în haos

Bacalaureat second-hand ecaterina andronescu „Fast-food educaţional”
Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!


Partidul de guvernământ apelează la un „fast-food educațional” prin care reușește să bage toată țara în haos, este de părere deputatul liberal Marilen Pirtea.“Se pare că, mai mult ca niciodată, Ministerul Educaţiei Naţionale, condus de PSD, a intrat în zodia haosului. Ecaterina Andronescu dovedeşte, la al patrulea „descălecat” pe „scaunul ministerial de pe strada general Berthelot”, că este total depăşită de importanţa responsabilităţii pe care o are, astfel că tot ce e în stare să facă este să arunce în stânga şi în dreapta cu declaraţii, care bulversează sistemul, ori să adopte decizii halucinante, pompieristice, izvorâte din cine ştie ce minţi în beznă, care nu au nimic în comun cu calitatea educaţiei, cu predictibilitatea şi consecvenţa, sau cu ideea de dezvoltare şi progres a sistemului educaţional românesc”, a declarat deputatul.

Potrivit lui, cea mai recentă astfel de decizie aruncă în incertitudine şi redundanţă procesul de evaluare a studiilor doctorale, atât de necesar pentru a curăţa şi recredibiliza acest ciclu de studii universitare în faţa lumii ştiinţifice şi a societăţii.
„Să nu uităm că la începutul lunii noiembrie fusese adoptată o metodologie de evaluare a studiilor doctorale (prin Ordinul ministrului interimar al Educaţiei Naţionale nr. 5403 din 1 noiembrie 2018), rezultată dintr-un proces de consultare publică ce a durat mai mult de un an, care a implicat specialişti ai domeniului din partea ARACIS, reprezentanţi ai mediului universitar, delegaţi de Consiliul Naţional al Rectorilor, reprezentanţi ai studenţilor, delegaţi de federaţiile studenţeşti, dar şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale, document ce avea toate premisele pentru a fundamenta o evaluare destul de riguroasă a şcolilor doctorale şi a domeniilor de studii universitare de doctorat, o decizie ce începuse să fie aplicată de ARACIS şi universităţi”, a mai spus deputatul.
Peste noapte, însă, iată că MEN nu mai consideră această decizie conformă cu interesele învăţământului, şi anulează metodologia din noiembrie, emisă de foştii decidenţi din minister (deşi programul de guvernare nu a fost modificat între timp), ignorând munca a sute de universitari.
Acum este promovată altă hotărâre, plină de carenţe, de incoerenţe legislative, care nu are nimic în comun cu conceptul de calitate.
“Dacă studiile doctorale vor fi evaluate după această nouă metodologie, generată fără nicio consultare cu cei direct interesaţi de subiect, întregul mediu academic va putea înţelege că se dă semnalul unei relaxări vecine cu lipsa criteriilor de performanţă, pentru că toată lumea va ieşi perfect după acest simulacru de evaluare. Indicatorii propuşi acum pentru şcolile doctorale nu au standarde de referinţă, mulţi dintre ei nici nu au cum să fie aplicaţi, aşa că, toţi cei ce ştiu să citească printre rânduri realizează că nu se va face niciun fel de curăţenie, ci doar se va ascunde gunoiul sub preş, din nou”, adaugă coordonatorul Comisiei de educaţie a PNL.

De altceva are nevoie sistemul educațional românesc 

Acesta nu crede că de asta are nevoie sistemul educaţional românesc, acum.
„Ar fi nevoie, în schimb, de standarde riguroase, transparente, de o analiză profundă, critică, şi de sancţiuni, acolo unde se dovedeşte că principiile de calitate nu ajung să fie îndeplinite. Asta dacă ne dorim ca lumea ştiinţifică şi societatea să aibă încredere în universităţi şi în absolvenţii pregătiţi de învăţământul românesc”, subliniază deputatul Marilen Pirtea.
Această hotărâre luată de guvernanţii PSD-ALDE este doar un exemplu recent de decizie lansată dintr-o intenţie nefundamentată şi lipsită de dezbatere publică.
În ultimele luni, profesorii, părinţii şi elevii din întreaga ţară au fost bulversaţi de diverse declaraţii, care mai de care mai năstruşnice, ce nu se bazau pe niciun fel de analize serioase, despre schimbări de sisteme, eliminare sau adăugare de examene naţionale, ore în plus sau în minus şi aşa mai departe.
Toate acestea fiind lansate de factori politici care se văd depăşiţi de funcţia pe care o au, dar care ţin cu orice preţ să iasă în evidenţă, din dorinţa de a-şi face publicitate politică pe umerii studenţilor, profesorilor, împotriva dezvoltării noastre reale, pe termen lung, care se susţine prin calitatea educaţiei.

Fast-food educațional, marca PSD

“Există riscul major să fie compromisă definitiv chiar structura funcţională a educaţiei româneşti, din moment ce este anunţată forţarea emiterii unei noi forme a Legii Educaţiei Naţionale, scrisă şi promovată în sistem fast-food, fără precauţii minime şi fără estimarea consecinţelor, fără grupuri de lucru, fără niciun proces de consultare. O nouă Lege a Educaţiei Naţionale, cu implicaţii atât de complexe asupra societăţii, nu se poate naşte doar prin deciziile de laborator ale PSD-ALDE. E nevoie de implicarea reală a specialiştilor, iar în acest sens se află în derulare un proiect care asta şi-a propus, e vorba de România Educată, coordonat de Instituţia Preşedintelui României, dar pe care acest guvern îl ignoră total, deşi toţi actorii relevanţi din sistem au contribuit la consolidarea sa”, explică în continuare deputatul Marilen Pirtea.
Iniţial a fost lansată promisiunea că până la 31 ianuarie vom avea proiectul noii legi. N-a apărut nimic.
„Acum ni se spune soptit că, până la 31 martie, va fi lansat proiectul-minune. Cine îl scrie, cum îl scrie, pe baza căror opinii? Nu ştie nimeni! Sute de specialişti din sistem au comunicat şi au setat opţiuni, timp de trei ani, pentru un document de strategie şi viziune în educaţia românească, este vorba de proiectul România Educată, în timp ce, acum, MEN vrea să producă în trei luni, în an electoral, o lege pentru întregul sistem. Este exact tipul de politică “fast-food” pe care o preferă PSD-ALDE, cu consecinţe educaţionale care vor duce la decăderea către un nivel foarte scăzut a rezultatelor globale în pregătirea elevilor şi studenţilor, un efect de “fast-food educaţional”: schimbă fiecare ce vrea, pe repede înainte, scapă fiecare cum poate. România are nevoie de o Lege a Educaţiei Naţionale pentru întreaga societate, nu pentru un mic grup politic sau pentru un om, indiferent cine este el”, conchide liberalul Marilen Pirtea.


Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close