Finalizarea lucrărilor și întreținerea tronsonului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, abandonate total

0
finalizarea lucrărilor tronsonului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva
După rezilierea tronsonului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva de către CNAIR în august 2019, astăzi putem spune că finalizarea lucrărilor și întreținerea „sunt admirabile, sublime, dar lipsesc cu desăvârşire”, au declarat reprezentanții Pro Infrastructura.
„Se poate observa asta în imaginile atașate, unde cât de curând peisajul va putea fi ușor confundat cu unul de junglă. CNAIR a afirmat (după rezilierea abuzivă și ilegală a contractului despre care am scris în repetate rânduri) că va executa garanția constructorului și va finaliza lucrările din afara corpului autostrăzii din respectivele sume.
Însă adevărul este că sumele nu au fost executate de Compania de Drumuri, ba chiar există toate premisele pentru a fi buni de plată față de constructor în urma proceselor ce se află în prezent pe rolul instanțelor”, mai spun ONG-istii.
În tot acest timp lucrările se degradează, sistemul de scurgere a apelor nefiind finalizat în totalitate, iar lipsa gardurilor exterioare de protecție mențin valabile restricțiile aberante de viteză de pe autostradă.

Finalizarea lucrărilor mai are de așteptat

Potrivit Pro Infrastructura, constructorul autostrăzii nu poate decât să se bucure în aceste condiții, având acum noi motive în instanță să justifice eventualele deficiențe cu lipsa de întreținere.
„Solicităm CNAIR să intervină de urgență pentru remedierea lucrărilor nefinalizate și pentru realizarea unei întrețineri corespunzătoare a sectorului de autostradă”, mai spun acestia.

Acum o săptămână, ministrul Transporturilor, Lucian Bode,  spunea că din noiembrie 2019 până în octombrie 2020, au fost daţi în trafic 46 de km de autostradă, aici incluzând muzeul în aer liber Lugoj-Deva.

„Din noiembrie 2019 până în octombrie 2020, au fost daţi în trafic 46 de km de autostradă, aici incluzând ‘muzeul în aer liber Lugoj-Deva’, cei 21 de km din lotul 3, preluaţi în 4 noiembrie în stadiul de muzeu în aer liber şi daţi în trafic în 24 decembrie (2019 – n. r.), cu restricţii de viteză şi de tonaj, evident după ce am realizat expertize la podul peste Mureş şi am realizat lucrările la tabliere şi la aparatele de reazem. Şi, bineînţeles, până la 45 – vorbesc de cei 25 de km din autostrada Transilvania daţi în trafic în luna septembrie a acestui an”, a afirmat ministrul.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here