Igiena a redevenit o prioritate de când cu epidemia de coronavirus

Igiena redevine o prioritate, oamenii se disciplinează, cunoaşterea se democratizează şi ne alfabetizăm digital şi tehnologic datorită epidemiei de coronavirus
Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!


Igiena redevine o prioritate, oamenii se disciplinează, cunoaşterea se democratizează şi ne alfabetizăm digital şi tehnologic datorită epidemiei de coronavirus, este de părere Andreea Paul, preşedintele INACO – Iniţiativa pentru Competitivitate.

În actualul context generat de epidemia COVID-19, oamenii se spală mult mai atent şi mai des iar igiena publică şi privată redevine o prioritate.

„Repetarea timp de 3 săptămâni a acestor noi practici de igienă individuală şi instituţională dezvoltă reacţii pavloviene. Mai curaţi devenim mai sănătoşi. Un câştig! Ne disciplinăm. Regulile mereu ocolite, principiul „lasă că merge şi aşa” costă vieţi umane, fie că e vorba de reacţii nesăbuite individuale sau instituţionale, de incapacitatea publică de a pregăti vara sanie şi iarna căruţă, pentru a nu mai continua cu gestionarea bugetelor publice pe deficite în vremuri bune. Un câştig! Cunoaşterea se democratizează. Accesul digital liber, gratuit, la toate domeniile cunoaşterii deschid fantastice oportunităţi, pentru copii, adulţi sau seniori deopotrivă, de neimaginat până acum o lună. Timpul petrecut acasă ne ajută să ne găsim sau să ne dezvoltăm pasiunile, să ne cultivăm noi abilităţi personale, să ne antrenăm atitudinea de învingător. Un câştig!”, subliniază Andreea Paul.

Igiena și alfabetizarea, o prioritate

Un alt câştig este alfabetizarea digitală şi tehnologică care se produce acum mai rapid decât în vremuri normale.

„Ne alfabetizăm digital şi tehnologic mai repede decât în vremuri normale, inerţiale în dezvoltare, totul având în centrul Omul. Au dovedit profesorii şi elevii că pot! Au dovedit instituţiile publice că pot! Cu “te rog frumos” nu a prea funcţionat! Nevoia i-a împins la acţiuni ferme. Companiile sunt mai versatile şi pregătite, dar şi aici salturile au fost semnificative prin tele-muncă şi colaborarea digitală pe echipe, ca să dau câteva exemple. Un câştig! Niciodată nu am primit la INACO atât de multe solicitări dinspre şcolile din ţară să creăm conţinut digital educaţional, să creăm Smart Lab-uri – laboratoare educaţionale digitale inteligente şi să instruim profesorii, aşa cum primim în această perioadă. Probabil drumul de la cele 4 Smart Lab-uri funcţionale, pe care le-am făcut înaintea declanşării crizei medicale, până la cele 6200 de şcoli s-a scurtat bine de tot din pricina acestei crize”, arată preşedintele INACO.

Pe de altă parte, creatorii de soluţii digitale, producătorii de produse de igienă, medicamente şi de aparate medicale.

Andreea Paul consideră că antreprenorii şi managerii sunt mult mai atenţi la proprii lor angajaţi pentru că aceia care îşi pierd oamenii îşi pierd compania, iar cercetarea şi inovarea românească, “cenuşăresele bugetului public”, recâştigă terenul bine-meritat.

Pe de altă parte, se caută soluţii tehnologice şi medicale româneşti, prototipurile de roboţi medicali pentru igienizare şi asistenţă medicală, drone pentru livrări la domiciliu, printarea 3D a componentelor medicale necesare şi nu numai.

„VUCA (vulnerability, uncertainity, complexity, ambiguity) este un concept al guvernanţei individuale, corporative şi naţionale care surprinde cel mai bine criza medicală actuală, pe care îl discut an de an cu studenţii mei de la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, la studiile masterale. Nu mi-am imaginat că vor fi nevoiţi să-l resimtă atât de fidel şi de repede pe propria lor piele, că le sunt atât de utile acum concluziile noastre despre strategiile reuşite şi erorile de adaptare individuală, corporativă, locală, regională sau naţională într-o lume plină de vulnerabilităţi, incertitudini, complexitate şi ambiguităţi”, a mai arătat Andreea Paul.



Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close