Peste jumătate din hipermarketuri nu respectă calitatea produselor vândute românilor

mâncăm mai prost dublul standard Agenţia pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare calitatea produselor vândute românilor tva produse tradiționale Reducerea TVA la produsele bio și tradiționale la 5% le va ieftini și va avea un impact bugetar total de 836 milioane de lei în următorii patru ani Directiva DEuropeană privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar a fost publicată dublul standard în România Casa Română de Comerț Agroalimentar “UNIREA”
Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!


Peste jumătate din hipermarketuri nu respectă calitatea produselor vândute românilor, este de părere preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu. 

Mai mult, hipermarketurile stau foarte bine la ceea ce înseamnă proceduri de calitate, dar mai greu este cu punerea în practică a acestora. 

„Am reuşit să verificăm trasabilitatea produsului, de la transportator la forma frigorifică în care este depozitat şi apoi livrarea, în general, către hipermarketuri. Am constatat că mare parte din acest produs vine deja expirat sau într-o stare deplorabilă. Din nefericire, acest lucru se întâmplă. Hipermarketurile stau foarte bine la ceea ce înseamnă proceduri de calitate. Sunt multinaţionale, au documente, au tot ce trebuie, dar mai greu este cu punerea în practică, deşi au om specializat în depozit care, în mod normal, recepţionează marfa care vine din exterior şi ar trebui să nu o mai pună spre revânzare, dar acest lucru continuă”, spune Pîrvu.

Potrivit lui, există o a doua persoană care primeşte marfa în hipermarket, tot conform procedurilor de calitate.

„Pe rafturi ar trebui să ajungă numai ce este sănătos, bun, conform şi de calitate pentru românul european, că tot sunt poimâine alegeri europarlamentare. Din nefericire, toate aceste lucruri nu se întâmplă şi ceea ce găsim noi în magazine este de neacceptat”, a spus Pîrvu. 

Numărul comercianţilor care prezintă abateri de calitate la marfa vândută este extrem de mare şi depăşeşte valoarea de 50%. 

„Am continuat controalele la peşte de import, nu neapărat că avem o problemă cu peştele de import, dar, din nefericire, acesta a sufocat cumva piaţa românească. Din punctul meu de vedere, nu ar fi nicio problemă dacă acest produs ar fi conform şi ar îndeplini standardele de calitate necesare. Noi, ca şi autoritate, am continuat aceste controale şi, după cum ştiţi, chiar în luna aprilie am comunicat pe acest subiect. Am avut o acţiune amplă pe subiectul peşte de import şi au fost verificaţi foarte mulţi agenţi economici. Continui să spun că numărul celor care sunt în abateri este extrem de mare şi depăşeşte valoarea de 50%. Pentru mine acest lucru este îngrijorător şi din acest motiv, atât pe peşte, cât şi pe legume – fructe, vom continua controalele până când operatorii economici vor înţelege că România este o ţară a Uniunii Europene şi trebuie să i se livreze consumatorului un produs de calitate”, a mai spus șeful ANPC. 

Săptămâna viitoare, va intra în procesul de avizare ordonanţa de urgenţă privind înăsprirea sancţiunilor pe anumite legi privind protecţia consumatorilor. 



Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close