sâmbătă, iulie 31, 2021
AcasăAgenda ZileiRidicarea maşinilor parcate ilegal, o măsură heirupistă a Primăriei

Ridicarea maşinilor parcate ilegal, o măsură heirupistă a Primăriei

Ridicarea maşinilor parcate ilegal reprezintă o nouă măsură heirupistă luată de Primăria Capitalei, care nu rezolvă problema de fond, fiind totodată ineficientă, abuzivă, imorală şi ilegală, a anunțat Nicuşor Dan, deputat USR de Bucureşti. 

„Dincolo de cazuri punctuale pentru care măsura este necesară (blocarea transportului public, a trecerilor de pietoni, a accesului pietonilor), măsură este ineficientă, abuzivă, imorală şi ilegală. În primul rând, principala problemă a marilor bulevarde nu vine din maşinile parcate ilegal, ci din parcarea legală care ocupă o bandă pe sens. Exemplu: bulevardul Iuliu Maniu. O strategie integrată pentru parcările din Bucureşti poate să elibereze această primă bandă, în special în beneficiul transportului în comun. În al doilea rând, măsură este abuzivă dacă va fi aplicată în literă, întrucât există străzi secundare pe care maşinile sunt parcate de riverani care nu au alte locuri de parcare. Exemplu: strada Apusului. În al treilea rând, măsură este imorală: nu poţi să sancţionezi înainte de a oferi alternative de parcare pentru persoane care nu pot folosi transportul public. Administraţia Firea nu a construit niciun loc de parcare”, a spus Nicuşor Dan. 

Măsura este ilegală, aşa cum a sesizat Avocatul Poporului, pentru că nu se poate reglementa printr-un act emis de o autoritate locală activitatea unei instituţii centrale, Poliţia Rutieră. 

Iată și câteva elemente pentru o strategie a parcărilor în Bucureşti care să rezolve problema de fond. 

Între acestea se află înregistrarea provizorie, pentru o perioadă de 10 ani, a majorităţii locurilor folosite ca locuri de parcare legale, plătite către municipalitate, fie ca parcări de reşedinţă, fie ca parcări cu acces public, fie ca parcări cu regim mixt (publice în intervalul 9-17, de reşedinţă în intervalul 17-9); gestionarea tuturor parcărilor de către municipalitate printr-un sistem informatic.

Pentru parcările de reşedinţă, acesta va permite corelarea între locul de parcare şi domiciliul proprietarului, permiţând distribuirea echitabilă a locurilor de parcare. Pentru parcările de reşedinţă şi pentru parcările cu acces public, acesta va genera rapoarte privind gradul de ocupare, indispensabile strategiei de construire a noilor parcări.

Includerea în sistemul informatic a parcărilor private care să fie stimulate să colaboreze: supermarketurile (de exemplu: Cora Lujerului în cartierul Militari) şi marile imobile de birouri au parcări care stau jumătate goale mare parte din timp; construirea unui sistem park and ride de mari parcări la intrarea în oraş, pentru stimularea rămânerii în afară oraşului a maşinilor celor care vin dimineaţa şi pleacă seara din Bucureşti. 

Deputatul USR mai pledează pentru construirea de mari parcări ieftine în zone apropiate de cele rezidenţiale, pentru construirea de parcări cu acces public în zonele aglomerate şi în zonele de reşedinţă pentru care problema persistă, verificarea folosirii ca parcări a subsolurilor pentru care autorizaţiile de construire prevedeau funcţiunea de parcare, precum şi pentru ridicarea din parcările publice a maşinilor care nu mai circulă. 

Procesul de ridicare a maşinilor va fi unul continuu, 24/24 ore. Dispunerea ridicării vehiculelor staţionate neregulamentar se va face de către poliţişti rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau al Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti, ori poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti, iar ridicarea se va face de către Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti, care îşi va desfăşura activitatea cu şase autospeciale de ridicare a maşinilor. 

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate