UNTRR cere desecretizarea scrisorii trimise de CE

0
COTAR se folosește de cazul din Caracal și atacă Guvernul, spunând că Executivul ar trebui să reevalueze situaţia legislaţiei transportului de persoane. Cotar atacă guvernul Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită suportul eurodeputaţilor români pentru desecretizarea scrisorii primite de la Comisia Europeană (CE) Guvernul PSD-ALDE ratează dezvoltarea României restituirea taxei auto bonus autostrada ploiești-Brașov Autostrada Sudului Autostrăzile construite în parteneriat public privat secțiunea 1 autostrada Sibiu-Piteşti Adoptă o autostradă trei autostrăzi test imposibil de trecut Banii privind taxa auto vor fi rambursaţi cel târziu până în luna iunie a acestui an, potrivit ministrului Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici.  lacomia lui dragnea desecretizarea scrisorii fără investiții fonduri europene actualul model de taxare, kilometri de autostradă autostrada estului

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităţilor europene şi române desecretizarea scrisorii trimise de Comisia Europeană. 

„Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice (MFP), Ministerului Afacerilor Externe (MAE) şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) desecretizarea scrisorii primite de la Comisia Europeană (CE) în data de 19 iulie 2018 şi menţinerea legislaţiei actuale RCA, având în vedere comunicarea Consiliului Concurenţei din data de 4 decembrie 2018, de a sancţiona cu o amendă de 53 milioane euro companiile de asigurări pentru încălcarea reglementărilor naţionale şi europene din domeniul concurenţei prin coordonarea comportamentelor pe piaţă în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA)”, au anunșat reprezentanții UNTRR.  

Uniunea consideră inadmisibilă abordarea Comisiei Europene de a secretiza o scrisoare cu impact financiar uriaş pentru 7,6 milioane de cetăţeni români şi ai Uniunii Europene şi solicită desecretizarea acesteia, în caz contrar Comisia Europeană s-ar putea face susceptibilă de susţinerea unor înţelegeri neconcurenţiale a companiilor de asigurări. 

Reprezentanții instituției menţionează că a semnalat încă din 2015 că asigurătorii RCA nu respectă legislaţia privind concurenţa şi a solicitat la acel moment plafonarea tarifelor RCA şi investigarea companiilor de asigurări, întrucât practicau în linie acelaşi tarif, de 5.000 de euro/ an pentru un autocamion sau autocar la clasa de bază B0. 

„UNTRR solicită autorităţilor române şi Comisiei Europene sprijinirea formulei actuale de calcul a valorilor de referinţă RCA. Procentul actual al costurilor administrative de 25% din formulă sau alte componente pot fi analizate, pe bază de argumente puternice şi transparente, dar anularea aplicării acestei formule din legea existentă facilitează posibile practici de cartel pe piaţa RCA românească, în ciuda declaraţiilor ipocrite ale companiilor de asigurări în favoarea pieţei libere. În nici o piaţă liberă, toate companiile de asigurări nu vor putea creşte cu peste 700% valoarea de bază a tarifului RCA pentru autovehiculele comerciale în mai puţin de 3 ani”, mai spun cei din UNTRR. 

Organizaţia reaminteşte că în 2016 Comisia Europeană a sancţionat cartelul camioanelor, iar clienţii din toată Europa au căutat soluţii pentru recuperarea prejudiciului provocat de acesta. 

„În mod similar, înţelegerea neconcurenţială de pe piaţa asigurărilor ar putea aduce un nou nivel al practicii în domeniul concurenţei pentru instanţe, casele de avocatură şi, posibil, pentru fondurile de investiţii din România, care ar dori să se implice în recuperarea prejudiciului provocat clienţilor RCA”, mai declară transportatorii.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here