USR: Incompetenţa angajaţilor din ministere ne împiedică să ne facem treaba!

Incompetenţa angajaţilor din ministere
Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!


Incompetenţa angajaţilor din ministere ne împiedică să ne facem treaba, acuză cei din Uniunea Salvați România (USR), potrivit deputatului Cristina Iurișniți. 

„De la începutul sesiunii parlamentare doresc să iniţiez o completare la Legea Educaţiei prin care să stabilesc creşterea numărului de posturi de consilieri şcolari/psihologi şcolari. Dacă textul actual al legii prevede un consilier şcolar la 800 de elevi, propunerea mea prevede: unui post de consilier şcolar îi este alocat un număr de 400-600 de elevi, respectiv 200-400 de preşcolari”, a spus deputatul.

Evident, o astfel de iniţiativă legislativă are şi un impact bugetar. Creşterea numărului de posturi de psihologi şcolari determină creşterea finanţării pentru salariile acestora, adică o creştere a cheltuielilor statului.

Incompetenţa angajaţilor din ministere

Conform legislaţiei în materie fiscal-bugetară, orice astfel de iniţiativă legislativă trebuie să prevadă impactul bugetar. În calitate de deputat, am obligaţia să găsesc acele soluţii legislative care să răspundă nevoilor sociale, în speţă, nevoilor elevilor de a beneficia de asistenţă psihopedagogică şi consiliere profesională.
„În calitate de organe ale Executivului, ministerele au obligaţia de a-mi furniza toate datele tehnice pentru a demara astfel de proiecte. Or, de peste o lună, Consiliul Fiscal, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Educaţiei pasează această obligaţie de la unul la altul, răspunzându-mi superficial şi mult prea vag. Ce mă interesează cu adevărat? Care va fi impactul bugetar al creşterii numărului de posturi de consilieri şcolari: o operaţie simplă, de natură tehnică, care presupune înmulţinrea numărului estimativ de posturi nou înfiinţate cu salariul aproximat pentru această categorie de persoane, date pe care un parlamentar nu le poate avea fără ajutorul ministerelor”, a mai spus Iurișniți.
Potrivit ei, Consiliul Fiscal a spus că nu deţine cifrele exacte. Ministerul Educaţiei i-a cerut să calculeze personal impactul bugetar, iar Ministerul de Finanţe a precizat că este obligaţia Ministerului Educaţiei să calculeze acest impact bugetar. Iată cum, lipsa colaborării interinstituţionale, lipsa digitalizării bazelor de date şi incompetenţa unor angajaţi din aceste ministere ţin pe loc o iniţiativă extrem de benefică pentru învăţământul preuniversitar.
„Am retrimis astăzi o întrebare Ministerului Educaţiei prin care am cerut clarificarea urgentă a acestor aspecte. Ne-am săturat să aşteptăm după funcţionari nepregătiţi şi iresponsabili pentru a demara proiecte legislative benefice penru cetăţeni.Noul Guvern trebuie să restructureze urgent structurile interne ale ministerelor şi să reevalueze activitatea angajaţilor!”, a mai spus deputatul USR. 


Urmăriți-ne și dați un LIKE și un SHARE!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close