vineri, decembrie 6, 2024
AcasăAgenda ZileiRomânii își fac de 3 ori mai puține asigurări de viață decât...

Românii își fac de 3 ori mai puține asigurări de viață decât europenii

Creșterea sectorului global al asigurărilor de viață va rămâne modestă, conform prognozelor, iar companiile trebuie să se orienteze spre tehnologie și inițiative inovatoare, prin care să optimizeze costurile, să încurajeze o distribuție mai amplă și extinderea pieței potențiale și să exploreze segmentele de nișă locale pentru a stimula creșterea, relevă raportul EY Insurance Outlook 2019.

Asigurările de viață în comparație cu asigurările generale în 2019

Deși asigurările de viață și asigurările generale au înregistrat o creștere lentă per total, asigurările generale au evoluat mai bine pe piețele din America de Nord și de Sud și din Asia-Pacific.

Piața europeană a asigurărilor, după un an 2017 ușor pozitiv, încetinește din nou în 2018, într-un ritm diferit în piețele de pe continent.

„Piața din România nu este neapărat aliniată cu cea europeană, dacă ne uităm la raportul asigurări de viață versus generale (21% asigurări de viață în România față de 60% în Europa). Cu toate acestea, tendințele de dezvoltare se bazează pe nevoi similare cum ar fi: o educație financiară adecvată, o interacțiune ușoară cu clienții (așa cum aceștia s-au obișnuit în alte sectoare), platforme și tehnologii avansate. Digitalizarea însă nu ar trebui să fie un scop în sine, factorii culturali și umani fiind cel puțin la fel de importanți. Poate chiar mai mult decât în alte sectoare sau în alte țări europene, pentru a atrage resurse talentate într-un mediu extraordinar de competitiv, asigurătorii din România trebuie să comunice o imagine proaspătă despre ei înșiși, prezentând direcțiile de inovare în care mulți dintre ei s-au angajat deja cu mult entuziasm”, spune Alina Dimitriu, Partener în cadrul Departamentului de Audit al EY România.

Asigurătorii de viață se confruntă cu dificultăți legate de problemele de reglementare, de  sistemul de distribuție învechit și de lipsa de produse relevante pentru nevoile în schimbare ale clienților. Ca răspuns la aceste provocări, raportul EY prezintă câteva recomandări strategice și tactice, printre care: extinderea propunerii de valoare a produselor astfel încât să includă conceptul de sănătate financiară, încheierea de parteneriate cu companiile InsurTech pentru mărirea pieței potențiale, inovarea și dezvoltarea de noi produse, spre deosebire de simpla conformare la normele de reglementare, și transformarea digitală pentru sprijinirea inovației și pentru lansarea rapidă de noi produse.

Sectorul asigurărilor generale a înregistrat o creștere considerabilă. Totuși, acesta se poate confrunta cu dificultăți generate de prelungirea perioadei de încetinire a creșterii economice. Pentru a gestiona aceste dificultăți, raportul identifică câteva oportunități cheie: utilizarea tehnologiilor avansate, precum inteligența artificială (AI) și internetul lucrurilor (IoT) pentru analize exacte, adaptarea la exigențele tot mai mari ale clienților, parteneriate cu companiile InsurTech în vederea inovării și intrării pe alte piețe și exploatarea segmentelor de nișă aflate în creștere rapidă, precum asigurările de sănătate și asigurările cibernetice din regiunea Asia-Pacific.

Trei imperative pentru creștere:

  1. Transformarea digitală nu mai este opțională, ci necesară pentru optimizarea costurilor și pentru investițiile în domenii inovatoare și relevante

Presiunile asupra marjei de profit fac din eficientizarea costurilor, un obiectiv mai important ca niciodată. În toate regiunile, asigurătorii ar trebui să-și definească cu atenție modele operaționale și să implementeze tehnologii care să asigure îmbunătățiri pe termen scurt și lung în ceea ce privește costurile și performanțele.

Raportul identifică principalele tehnologii pe care asigurătorii ar trebui să le aibă în vedere în cadrul programelor lor de transformare:

  • Blockchain pentru autentificare, subscriere și atribuirea cererilor de despăgubire
  • IoT pentru subscrierea exactă a polițelor prin intermediul datelor în timp real și reducerea sau eliminarea cererilor de despăgubire prin intermediul serviciilor aliate
  • AI pentru îmbunătățirea interacțiunii cu clienții într-un mod eficient din perspectiva costurilor și optimizarea gestionării cererilor de despăgubire, în special în cazurile simple (de exemplu, daune asupra automobilelor)

 

  1. Distribuţie: o abordare umană și digitală, nu umană sau digitală

Clienții se așteaptă ca tranzacțiile lor cu asigurătorii să aibă loc din ce în ce mai mult prin intermediul canalelor directe și online, care prezintă avantajele unei transparențe mai mari și ale unei interacțiuni mai bune. De asemenea, studiul arată că, de cele mai multe ori, clienții solicită sfatul experților înainte de a lua decizia unei investiții importante. În America de Nord și de Sud și în Europa, mulți asigurători investesc în domeniul InsurTech pentru a îmbunătăți distribuția și a optimiza costurile. Complexitatea crescută din regiunea Asia-Pacific provine din rolul critic al agenților și partenerilor de bancassurance în lanțul valoric.

Având adeseori rădăcini profund tradiționale, asigurătorii se regăsesc, de multe ori, în situația de a se confrunta cu problema identificării propriului rol într-un ecosistem bazat pe tehnologie și a modului de colaborare cu companiile InsurTech. Conform concluziilor raportului, e timpul ca asigurătorii să ia o decizie în privința capacităților pe care ar trebui să le dețină și să le gestioneze intern și cele pe care ar trebui să le externalizeze. De asemenea, asigurătorii trebuie să își digitalizeze interacțiunea cu clienții și să dezvolte produse optimizate, dedicate tuturor canalelor, completate cu noi servicii de consultanță care să construiască încrederea și să consolideze fidelitatea clienților.

  1. Propunere de valoare cheie din partea asigurătorilor de viață: sănătate financiară, nu doar o simplă asigurare

Este clar faptul că, în prezent, consumatorii cumpără din ce în ce mai puține asigurări de viață și anuități decât în trecut. Transformarea preferințelor clienților este cea care a determinat această schimbare. De exemplu, membrii generației Y sunt mai puțin înclinați spre maximizarea sănătății financiare (de exemplu, prin investițiile în asigurări), preferând în schimb să investească în experiențe, precum călătoriile și recreerea.

Raportul sugerează că, pentru a-și păstra viabilitatea, produsele de asigurări de viață trebuie să se schimbe radical și să devină ceva ce clienții înțeleg, își doresc și prețuiesc. Pentru a gestiona această schimbare generațională de perspectivă, este necesară o strategie multidirecțională orientată spre sănătatea financiară generală. De exemplu, dezvoltarea de noi produse relevante și accesibile, care să satisfacă toate aspectele legate de sănătatea financiară, inclusiv protecție, pensie și sănătate, și chiar să asigure mijloacele de gestionare a finanțelor cotidiene. Mai mult, comunicarea și educarea devin necesare în vederea creșterii popularității acestor produse.

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate