joi, august 18, 2022
AcasăAgenda ZileiCentura Comarnic este aproape de a deveni un eșec răsunător

Centura Comarnic este aproape de a deveni un eșec răsunător

Centura Comarnic (parte din Autostrada Comarnic-Brașov) este foarte aproape de un nou eșec răsunător, după răspunsurile aiuritoare CNAIR la neclaritățile ofertanților, avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Compania de drumuri (n.r. CNAIR) a scos din proiectul Autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov (aflat în licitație pentru revizuirea studiilor din 2006 și proiectare) centura Comarnic și a lansat în august licitația pentru proiectarea și execuția celor 5,2 km de autostradă. Ofertele trebuiau depuse în octombrie, însă procedura este suspendată din cauza numeroaselor neclarități ale ofertanților.
„Așa cum am spus la lansarea licitației, studiul de fezabilitate datează din 2006 și prevede un traseu de-a lungul râului Prahova, prin albia acestuia, cu numeroase lucrări de deviere și regularizare a râului, fără un nod de descărcare în DN1 la nord de Comarnic. O licitație similară a fost anulată în 2015 din lipsă de ofertanți valizi”, spun reprezentanții Pro Infrastructura.
Potrivit lor, din neclaritățile ofertanților se înțelege că documentația tehnică are lacune majore.
„Lucrările din studiul de fezabilitate nu sunt corelate cu cele din acordul de mediu, exproprierile sunt realizate doar pe jumătate, studiile geotehnice conțin doar 3 foraje la adâncimi de 6, 10 și 20 de metri, valoarea estimată de CNAIR este prea mică pentru construcția autostrăzii, potențialii ofertanți identificând numeroase alte neconcordanțe, erori sau lipsuri în documentația tehnică”, au mai spus cei din Pro Infrastructura.
În plus, avizul de la Apele Române pentru devierea și regularizarea râului Prahova nu este obținut, iar legislația în vigoare face dificilă aprobarea unei asemenea soluții ce distruge ecosistemul natural.
„Nu este clară lățimea autostrăzii, viteza de proiectare, lungimea și numărul unor structuri din proiect, iar CNAIR încearcă să modifice prevederile contractuale obligatorii pentru a împinge o serie de activități proprii spre constructor (exproprieri suplimentare, revizuirea acordului de mediu, obținerea avizelor, modificarea proiectului), transmițând ofertanților că pot identifica toate riscurile și erorile printr-o simplă vizită în teren”, spune ONG-ul.
Documentația dezastruoasă împreună cu răspunsurile CNAIR la clarificări vor ține departe de acest proiect constructorii profesioniști.
„Astfel, vom ajunge la un nou caz ”Lugoj-Deva lotul 2”, cu o autostradă blocată cu anii din grabă politicianistă și lipsă de viziune”, mai avertizează Asociația Pro Infrastructura.
Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate