Cuc „cântă” a pagubă și spune că statul are bani pentru autostrada Comarnic-Brașov pe care o va realiza cu bani de de la bugetul de stat. Mai mult, pentru a convinge audiența, acesta a spus că impactul nu va fi unul mare, întrucât plăţile se vor face pe măsură ce lucrările vor avansa.
„Hotărârea doamnei prim-ministru a fost o hotărâre şi o decizie foarte bună. Eu, în 2017, eram aici când am semnat contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul de autostradă Râşnov-Cristian. Când l-am semnat, am avut intenţia de a da o ireversibilitate acestui proiect, care stătea de doi ani în sertarele companiei şi nimeni nu-l atribuia. Eu am cerut o analiză foarte clară a celor de la companie şi iată că acum se lucrează. Tot atunci am avut dorinţa de a lansa acest tronson de autostradă din bani de la bugetul de stat”, a afirmat Cuc.
Ministrul crede că aceasta este singura şi cea mai rapidă variantă pentru finalizarea proiectului.
„Trebuie să găsim o variantă curajoasă să facem acest proiect, iar eu cred că este vorba şi de asumare. Trebuie să găsim şi forma legală. Astfel că decizia doamnei prim-ministru a fost mai mult decât binevenită. Este un proiect matur, care poate fi lansat imediat în execuţie şi proiectare. Sunt convins că introducerea acestei autostrăzi pe buget de stat va avea şansele cele mai mari să se finalizeze în perioada următoare. Nici impactul pe buget nu este mare, pentru că nu se dau toţi banii odată, ci treptat, pe măsură ce avansează execuţia”, a mai spus Răzvan Cuc.
Lucrările la centurile Comarnic şi Buşteni vor fi reluate, în aceste condiţii. În urmă cu două zile, premierul Viorica Dăncilă a declarat că, pentru a începe mai repede lucrările la autostrada Comarnic – Braşov, aceasta va fi scoasă din parteneriat public-privat şi va fi declarată de importanţă naţională la următoarea şedinţă a CSAT.
„Autostrada Comarnic – Braşov este în parteneriat public-privat, am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce, eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă. Pentru că procedurile sunt, ştiţi foarte bine, birocraţia este destul de mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem construcţia cât mai repede, din fonduri guvernamentale”, a spus premierul.