sâmbătă, decembrie 7, 2024
AcasăAdministrație publicăExproprierile întârziate de pe traseul podului suspendat peste Dunăre arată neseriozitatea Guvernului

Exproprierile întârziate de pe traseul podului suspendat peste Dunăre arată neseriozitatea Guvernului

Întârzierea plăţilor pentru exproprierile de pe traseul podului suspendat peste Dunăre este încă o dovadă de neseriozitate a actualului Guvern, este de părere deputatul liberal Vasile Varga. 

„La cabinetul parlamentar au venit mai mulţi proprietari care s-au plâns că, deşi au rămas fără terenuri, pentru că pe acestea se construieşte podul, nu au primit nici acum sumele aferente procedurii de expropriere. Din informaţiile mele, pentru cele peste 400 de proprietăţi expropriate, deţinute atât de persoane fizice, cât şi de persoane juridice, încă nu s-au finalizat formalităţile pentru plata sumelor de bani cuvenite. Mult mai grav este faptul că există proprietari de suprafeţe de teren arabil care aveau contract cu Agenţia de Plăţi în Agricultură şi nu mai primesc nici fondurile de care beneficiau de la APIA, tocmai din cauză că terenurile agricole nu mai pot fi folosite în scopul producţiei agrare. Nu înţeleg de ce această întârziere, care afectează atâţia oameni, dacă banii sunt alocaţi încă de anul trecut? Este o nouă dovadă de incompetenţă şi neseriozitate din partea actualului Guvern PSD-ALDE şi o bătaie de joc la adresa proprietarilor”, a declarat Varga. 

Deputatul liberal a precizat că săptămâna aceasta l-a interpelat pe ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, pe aceeaşi temă, care afectează sute de familii din judeţul Brăila, dar şi societăţi comerciale şi i-a solicitat să ia măsuri pentru soluţionarea problemei privind plata exproprierilor de pe traseul podului suspendat peste Dunăre Brăila – Tulcea. 

„În buna tradiţie a birocraţiei româneşti, mă aştept să apară contestaţii şi alte litigii juridice care vor prelungi agonia proprietarilor, atât persoane fizice, cât şi juridice, care au fost expropriate de terenurile lor aflate pe coridorul de utilitate publică a podului peste Dunăre. Există destule exemple similare pe şantierele de infrastructură rutieră din întreaga ţară, din păcate”, a completat liberalul. 

Suma care va fi acordată de Guvern pentru exproprierile de pe traseul podului suspendat peste Dunăre, considerat cel mai mare proiect de infrastructură rutieră de după 1989, care ar urma să asigure legătura între Brăila şi Tulcea, este de peste 10 milioane lei, din care 9,87 milioane lei sunt repartizate judeţului Brăila şi 0,478 milioane pentru proprietăţile din judeţul Tulcea. 

Astfel, nouă societăţi comerciale locale ar trebui să primească peste 6 milioane lei, iar diferenţa de 3,8 milioane lei ar trebui acordată unui număr de 40 de familii din municipiu şi din comuna Vădeni, pe raza căreia se va construi podul. 

Contractul pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia). 

Durata de realizare a podului peste Dunăre este de 48 de luni, din care 12 luni – proiectarea şi 36 de luni – execuţia, iar termenul de garanţie este de 10 ani. 

Obiectivul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri, cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. 

Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicaţie moderne, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate. 

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate