Lucrările de asfaltare a drumurilor, în valoare de miliarde de lei, finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, sunt în pericol să fie blocate, a declarat deputatul PNL, Florin Roman.
„Preţul bitumului în costul total al asfaltului este undeva la 57%. Anul trecut, preţul mediu al bitumului era de circa 1200 lei/tonă, iar acum a ajuns la peste 2200 de lei. De ce? Pentru că, după închiderea industriei petro-chimice, România nu mai produce bitum şi îl aduce din import, din ţări precum Polonia, Ungaria sau chiar din China. Tot faţă de anul trecut, salariile în mediul privat, în zona construcţiilor, au crescut cu 30%, la fel ca şi preţul la combustibili”, a mai spus deputatul.
Aceşti factori au generat o creştere a costurilor pentru constructori, cu circa 30%, în condiţiile în care ei au licitat pentru lucrările de asfaltare, într-o marjă de profit de 6-8%.
Lucrările de asfaltare, termină firmele de construcții
„Având în vedere această realitate, majoritatea firmelor de construcţii preferă să întrerupă lucrările şi să le abandoneze. Ce înseamnă asta? Blocaj total! Reluarea procedurii de licitaţie publică, pe lângă faptul că întârzie execuţia cu cel puţin un an, nu rezolvă problema. Restul lucrărilor rămase de executat ar trebui licitate la aceleaşi costuri ridicate.Am prezentat aceste probleme şi ministrului Dezvoltării, Paul Stănescu, solicitând găsirea unor soluţii guvernamentale”, a mai spus deputatul.
Acesta a mai propus un memorandum, concretizat în hotărâre de guvern, care să reactualizeze costul standard. În baza acestui HG, primăriile şi CJ-urile vor putea încheia acte adiţionale la contractele iniţiale, iar constructorii vor putea finaliza lucrările de asfaltare contractate.