Segmentele digitale vor fi cele mai dinamice componente ale pieței media și divertismentului din România în următorii cinci ani, iar creșterile pieței de televiziune vor aduce venituri substanțiale din publicitate, având potențialul de a atinge 452 milioane dolari în 2022, se arată într-un nou studiu PwC.
Publicitatea online va genera venituri de aproximativ 134 milioane dolari, cu o rată medie anuală de creștere de aproape 11%, și va deveni al treilea cel mai mare segment, în termeni de venituri obținute, după televiziuni și accesul la internet. În schimb, ziarele și revistele tipărite din România vor înregistra noi scăderi.
Întreaga piață de media și divertisment din România ar putea înregistra un ritm mediu anual de creștere de 7,4%, ajungând la venituri totale de 3,7 miliarde de dolari în 2022, arată raportul PwC Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 (GEMO), citat de profit.ro.
”Din această sumă, aproximativ o jumătate o reprezintă cheltuielile pentru accesul la internet, care vor înregistra o rată medie de creștere anuală estimată de 11,6% la orizontul anului 2022, ajungând la peste 1,8 miliarde de dolari. Spre comparație, la nivelul Europei Centrale și de Est (ECE), piața de media și divertisment va avea un ritm mediu de creștere de aproximativ 7,1% și va ajunge la venituri totale de aproximativ 83 de miliarde de dolari. Segmentul serviciilor de acces la internet va genera venituri de aproximativ 30,5 miliarde de dolari cu o creștere medie anuală de 10,3%, comparativ cu 6,6% la nivel global.
Atât în România, cât și în Europa Centrală și de Est, dar și la nivel global, accesul la internet reprezintă segmentul care aduce cele mai mari venituri de pe piața de media și divertisment. În România ponderea acestui segment va crește de la 38%, în 2017 la 47% în 2022, în vreme ce în ECE aceasta se va majora de la 31% la 36% (la nivel global, va evolua de la 26% la 29%).
O ușoară creștere este previzionată pentru segmentul de televiziune și conținutul video consumat acasă, care va aduce în România venituri de 623 de milioane de dolari, în creștere de la 606 milioane în 2017, având o rată medie de creștere anuală de 0,5%. Acesta este al doilea cel mai mare segment în termeni de venituri generate, după accesul la internet, atât în România, cât și în ECE și la nivel global. Evoluția medie anuală a pieței de televiziune din România este în linie cu cea regională, care va crește anual, în medie, cu 0,6% până în 2022.
(…)Pe plan local, publicitatea online va genera venituri de aproximativ 134 de milioane de dolari, în 2022, cu o rată medie anuală de creștere de aproape 11%. Cele două subcategorii, pe conexiuni mobile și fixe, ale publicității online vor avea evoluții diferite în următorii cinci ani. În timp ce publicitatea pentru dispozitivele mobile este previzionată a avea o rată medie de creștere anuală de 25,6%, până la 51 de milioane de dolari în 2022, publicitatea livrată peste conexiunile fixe va continua să genereze venituri mai mari și va ajunge la 84 de milioane de dolari în 2022, cu un ritm mediu anual de creștere de 5,5%. În pofida ritmurilor mari de creștere, veniturile din publicitatea online din România, indiferent de modalitatea de livrare, sunt în continuare cele mai mici din regiunea Europei Centrale și de Est, unde acest segment va genera peste 10,7 miliarde de dolari în 2022, cu o creștere medie anuală de 12,4% (8,7% la nivel global)”.