Numărul trenurilor de călători care au circulat zilnic, în 2018, a fost în medie de 1366, potrivit unui raport de activitate al CFR Călători. Numărul este cu 4,3% mai mic decât media din 2017.
Compania de stat se laudă și cu faptul că de-a lungul unui an întreg a reușit performanța să modernizeze 24 de vagoane. Dar dacă ne uităm la reclamațiile românilor la adresa CFR Călători, aceasta este principala problema – starea jalnică în care se află vagoanele.
„În anul 2018, pe întreaga reţea feroviară au circulat zilnic în medie 1.366 trenuri, cu 4,3% mai puţine faţă de anul 2017. In cadrul obligatiei de serviciu public, în anul 2018, au fost operate zilnic în medie 1.082 trenuri, cu 4,7% mai puţine faţă de anul 2017. Acest fapt a fost determinat de măsurile adoptate în luna martie 2018, de anulare sau de limitare a circulaţiei unui număr de aproximativ 100 de trenuri”, se arată în raportul anual al CFR Călători.
Rulajul trenurilor a fost și el ceva mai mic. „Astfel, valoarea iniţială planificată pentru mersul de tren 2017/2018 de aprox. 53,1 mil. tren-km a fost diminuată cu aprox 6%, în corelare cu reducerea corespunzatoare, la acea data, a compensatiei asigurate de la bugetul de stat, ca plata a serviciilor publice. Măsurile au fost impuse şi în contextul diminuarii parcului de material rulant”, precizează CFR Călători.
De asemenea, conform companiei, deşi exerciţiul bugetar a avut un rezultat negativ în anul 2018, cu finanţare din fonduri proprii, au fost modernizate 24 vagoane de călători, ceea ce a condus la sporirea capacitaţii de transport cu peste 2000 de locuri.
CFR Călători a primit, pe parcurul anului trecut, peste 5.500 de sesizări din partea călătorilor, din care, cca 77% reprezintă reclamaţii, 10% informaţii şi 13% propuneri şi solicitări. Conform graficului referitor la repartizarea petiţiilor pe ramuri, 61% s-au referit la vagoane.