Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul cu constructorul sectorului Cheţani-Câmpia Turzii, de pe Autostrada A3, deoarece, în ultimele cinci luni progresul a fost de 1%, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.
„Destul! Pe A3 sector Cheţani-Câmpia Turizii progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi (joi, n.r.) contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanţă în dezvoltarea infrastructurii şi a României, în general. Constructorul acestui lot (Straco n.r), ajuns în insolvenţă şi cu subcontractori neplătiţi, a beneficiat de toată bunăvoinţa autorităţilor române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!” Este soluţia pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune nişte proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent”, a scris Drulă pe reţeaua de socializare.
Ministrul a afirmat că că istoria acestei licitaţii, derulate în 2015, este şi o lecţie despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante.
Valoarea licitată de compania câştigătoare a fost de 280 milioane de lei, pe când estimarea iniţială pentru acest lot de 15,7 km era de 620 de milioane de lei. Termenele erau de 4 luni proiectare şi 12 luni execuţie pentru un segment de autostradă în relief foarte uşor.
„În acest moment, pe şantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze. În ultimele cinci luni, lucrările au avansat cu doar 1%. Am cerut CNAIR să implementeze un calendar accelerat pentru relicitare, astfel încât să avem un nou constructor în teren cât mai curând”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Acesta a realizat câteva schimbări radicale și în ceea ce privește activtățile Metrorex provocând un scandal uriaș între Guvern și fosta putere.