COTAR minte pentru a-i proteja pe taximetriști și nu este prima oară când COTAR dezinformează, în încercarea de a se opune competiției și de a proteja interesele patronilor de taxi, acuză Coaliția pentru Economia Digitală.
„Beneficiile directe și indirecte plătite de companiile de ride sharing în România sunt, în prezent, conform unui studiu PwC România, de peste 1 miliard de lei anual. Reglementarea pe care industria și-o dorește va aduce în anul 2023, conform aceluiași raport, aproximativ 1,9 miliarde de lei în beneficii directe și indirecte către bugetul statului. Dublarea în patru ani a beneficiilor statului este un argument economic destul de puternic fără a mai vorbi despre faptul că în 17 state europene asemenea servicii deja sunt reglementate, în unele dintre ele industria de taxi este chiar liberalizată”, a declarat Cătălin Codreanu, șeful Coaliției pentru Economia Digitală.
De dimineață, cei de la COTAR declarau că platforme de tip ridesharing, ca Uber, Bolt sau Clever, au fraudat bugetul statului, în ultimii patru ani, obţinând venituri ilicite din activităţi neautorizate pe teritoriul ţării noastre, iar urgenţa unei Ordonanţe privind transportul alternativ nu se justifică.
Aceştia îl somează pe vicepremierul Daniel Suciu să retragă de pe transparenţa decizională proiectul de OUG privind transportul alternativ cu maşină şi şofer, „pentru a nu încălca legislaţia şi Constituţia României”.
„Dacă această Ordonanţă de Urgenţă se va da, vor fi încălcate legile acestei ţări şi Constituţia, cu rea intenţie. În primul rând, potrivit jurisprudenţei CCR, Guvernul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiuitorului, prin preluarea unui proiect aflat în dezbateri parlamentare (decizia CCR 1567/18.11.2009-decizia 1431/3.11.2010). Curtea Constituţională a decis că angajarea unui proiect prin OUG este neconstituţională, acelaşi proiect fiind în dezbateri în comisiile de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Ocolirea procedurii de examinare şi dezbatere a proiectului de lege şi recurgerea la angajarea răspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu îşi găsesc o motivare. În altă ordine de idei, nu se justifică în niciun fel urgenţa, în cazul acestei ordonanţe. În plus, există o hotărâre a Curţii Europene de Justiţie care arată clar faptul că Uber face transport de persoane şi nu „ridesharing’. În urma acestei hotărâri, niciun stat membru UE nu este obligat să dea ordonanţe de urgenţă pentru susţinerea acestor entităţi”, mai spun cei din COTAR.