luni, martie 17, 2025
AcasăAgenda ZileiEconomieDupă benzină, au dat-o pe ulei! Sursa isteriei: un analist agricol

După benzină, au dat-o pe ulei! Sursa isteriei: un analist agricol

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să limiteze achiziţia de ulei doar la strictul necesar, fără să golească rafturile magazinelor, în condiţiile în care în aceste zile au fost văzute acţiuni menite „să iasă din sfera umanului”, respectiv comenzi online şi de 1.000 de litri de ulei.

„Asistăm în aceste zile la acţiuni sau atitudini menite să iasă din sfera umanului şi aici mă refer la umplerea cărucioarelor cu ulei sau alt produs sau la comenzi fie şi online de 1,000 de litri, făcând astfel imposibila achiziţionarea unei unităţi de către omul de lângă noi. Limitaţi achiziţia doar la strictul necesar şi nu goliţi rafturile magazinelor, dacă produsul nu va este absolut necesar! Hârtia igienica din perioada pandemiei, benzina din pungi, tomberoane sau cărucioarele de ulei nu îndreaptă lucrurile spre achiziţii echilibrate şi consum responsabil. Solidaritate, umanitate şi nu în ultimul rând responsabilitate. Am în casă o singură sticlă de ulei desfăcută şi îmi ajunge, atunci când se va termina voi cumpăra o alta… atât!”, a scris sâmbătă, pe Facebook, Paul Anghel.

Isteria uleiului urmează după cea a carburantului, când, miercuri seara, benzinăriile din Bucureşti şi din toată ţara au fost asaltate de şoferi, speriaţi că preţul carburanţilor va depăşi 10 lei pe litru, aşa cum s-a vehiculat în spaţiul public, traficul fiind dat peste cap din cauza cozilor imense de maşini.

Sursa isteriei: opinia unui un analist, consultant la Clubul Fermierilor Români

Cezar Gheorghe, analist expert şi consultant Clubul Fermierilor Români (sursa foto: zf.ro)

Informația care a generat o nouă isterie în România pare a fi plecat de la opinia unui cetățean, Cezar Gheorghe (foto), analist și consultant la Clubul Fermierilor Români, care și-a prezentat în diverse publicații teoria privind scumpirea uleiului la 14-15 lei încă din 28 februarie. Printre cei care i-au găzduit teoria sunt siteurile de specialitate economedia.ro (28 februarie) și economica.net (10 martie), iar apoi siteurile de răspândaci anteniste (aici și aici) , reteviste sau canaldiste, care au preluat și  amplificat isteria, rețelele sociale desăvârșind-o.

În paralel, pe 4 martie, asociatia FEDIOL a pus si ea ”ulei pe foc” printr-un comunicat preluat și acesta de guvizii din media românești (agrointel și răspândacii)…

 

About The Author

Dan Badea
Dan Badea
Jurnalist de investigații din 1990, licențiat în matematică. Instituții mass media pentru care am lucrat în ultimii 30 de ani: Expres, Ultimul Cuvânt, Tele7 abc, Televiziunea Română, Evenimentul Zilei, Adevărul, Bilanț, Prezent, Interesul Public, Gardianul, Curentul. Autor al volumului ”Averea Președintelui. Conturile Ceaușescu” - Nemira, 1998.
Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate