miercuri, ianuarie 15, 2025
AcasăAdministrație publicăPrototipul autobuzelor hibrid, un nou motiv de laudă pentru Firea

Prototipul autobuzelor hibrid, un nou motiv de laudă pentru Firea

Prototipul autobuzelor hibrid care vor circula în Bucureşti va fi livrat pe 1 martie, drept „mărțișor” cu dragoste de la primarul Capitalei. Noile autobuze vor avea în dotare scaune tapiţate şi climatizare automată, cu prize USB.

„Achiziţia noilor autobuze hibrid – Mercedes-Benz Citaro Hybrid – este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban. Prototipul va reprezenta mărţişorul pentru Bucureşti, acesta fiind livrat pe data de 1 martie. Din luna mai, Primăria Municipiului Bucureşti va recepţiona câte 20 de bucăţi pe lună, până în luna noiembrie inclusiv, totalizând un număr de 130 de bucăţi”, a declarat Firea într-o postare pe Facebook

Contractul va avea o valoare totală aproximativ 50 de milioane de euro cu TVA inclus, iar garanţia este de 8 ani.

„Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. O atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală”, a mai spus Firea. 

Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă, necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.

„Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B. cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant”, a mai afirmat primarul general.

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate