Autostrada Estului este în planul Opoziției, cel puțin la nivel declarativ, aceasta cuprinzând Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti. Proiectul de infrastuctură va deservi peste două milioane de români şi va genera 50.000 de locuri de muncă.
„Efectele realizării acestui proiect de infrastructură ar fi colosale atât în plan economico – social, cât şi din perspectivă strategică în garantarea securităţii naţionale. Estimarea mea este că ar putea genera peste 50.000 de locuri de muncă, o creştere a PIB-ului zonei cu aproape 20% în primii 5 ani de funcţionare a autostrăzii, un avans considerabil al nivelului de trai al populaţiei şi posibile investiţii industriale de câteva sute de milioane de euro”, a declarat vicepreşedintele Partidului Mişcarea Populară(PMP), deputatul Cătălin Cristache.
Mai mult, având în vedere potenţialul navigabil al Dunării, am avea în sfârşit o infrastructură capabilă să lege fluviul care străbate România de sistemul de autostrăzi, oferind perspective uriaşe privind comerţul.
PMP vede în acest proiect de infrastructură o posibilă cale de legătură extrem de importantă şi cu Republica Moldova, o autostradă până la graniţă fiind un semnal important în planul politicii externe, mai ales în anul Centenarului.
Autostrada Estului, proiect recunoscut și de Guvern
Guvernul României a recunoscut în mai multe rânduri că aceasta trebuie să fie o investiţie prioritară. Astfel, Master Planul General de Transport al României prevede construirea de drumuri expres care să conecteze oraşele Galaţi, Brăila, Buzău şi Ploieşti, urmând a fi implementat în orizontul de timp 2030.
„Pe această cale, fac un apel către toţi colegii parlamentari, indiferent de culoarea politică, să susţină acest proiect legislativ absolut vital pentru zona de sud – est a României, dând astfel o şansă uriaşă judeţelor Galaţi, Brăila şi Buzău. Dacă reuşim să trecem proiectul prin comisii anul acesta şi apoi prin plen, el poate fi prins la finanţare începând cu 2019 şi realizat în următorii patru ani”, a afirmat deputatul Cătălin Cristache.
Partea de est a României a fost, timp de aproape 30 de ani, văduvită de proiecte de infrastructură importante. Efectele sunt aproape catastrofale pentru zona Galaţi – Brăila: investiţii puţine, dezindustrializare, nivel al sărăciei în creştere, şomaj galopant, depopulare masivă prin emigraţie.
„Deşi cândva aici erau concentrate elemente cheie ale industriei româneşti, zona de sud – est a României se transformă, tot mai mult, într-un pol al sărăciei şi al deznădejdii pentru oamenii care locuiesc aici. Proiectul Autostrăzii Estului, Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti, este o şansă unică pentru dezvoltarea economică a zonei de sud-est a României şi ar fi o reparaţie istorică necesară având în vedere deceniile de neglijenţă administrativă şi de lipsă de soluţii”, mai spus cei din PMP.
Autostrada ar urma să fie finanţată de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, având ca termen de finalizare patru ani de la aprobarea proiectului în Parlament.