Directorul STB are 15 consilieri personali din care doar vreo 2-3 pot fi găsiți la serviciu, iar Gabriela Firea a crescut organigrama de la RATB de la 10.500 la 11.700 de angajați, a declarat consilierul municipal Ciprian Ciucu.
Potrivit lui, în ultimul timp, pentru a ocupa posturile noi, sunt aduși și se angajează fel și fel de indivizi necalificați în acele domenii iar cei care se angajează ca șoferi sunt o minoritate nesemnificativă, raport la rest.
„Un rol determinant în STB îl are sindicatul „reprezentativ” care, de la egal la egal și mână în mână cu primarul, decide cine se angajează și cine este promovat și pe ce post anume, după ce se asigură că viitorii angajați/promovați for fi parte acelui sindicat. Ocupația de economistă/economist este cam la paritate cu cea de șofer la STB? Fiecare departament și birouaș are parte de unul sau mai mulți “economiști” chit că are sau nu are nevoie? Nu se angajează specialiști, se angajează pile, în special pe posturile TESA, la mare căutare la STB pentru că sunt salarii mai mari”, a scris Ciucu într-o postare pe Facebook.
Spaga serioasă pentru a fi șofer
„Șpaga pe care trebuie să o dea un șofer ca să se angajeze (revelată de o investigație penală mai veche) este de cca. 2000 de euro. STB, la fel ca restul instituțiilor PMB, este căpușată la cote incredibile. Firea a lărgit toate schemele de personal și înființat cca. 40 de instituții noi, iar număru angajaților la PMB a crescut vertiginos, în timp ce calitatea serviciilor publice a scăzut. Ei bine, toți aceștia, cu familiile lor cu tot, vor fi mobilizați pentru vot pentru că au interesul să paraziteze Bucureștiul mai departe”, a declarat Ciucu.
STB neagă afirmațiile
„Societatea de Transport Bucureşti (STB) are, în prezent, 11.084 de angajaţi iar salariul mediu tarifar în cadrul societăţii este de 3.450 de lei, la care se adaugă bonuri de masă, precizează STB în replică la o postare a unui consilier general.
„Neutralitatea politică a companiei municipale de transport public continuă să îi deranjeze pe politicienii care şi-ar dori să poată folosi cei 11.084 angajaţi ai STB SA ca masă de manevră în lupta politică. Numărul de 11.700 angajaţi utilizat în comentariul său manipulator de un reprezentant PNL este numărul maxim de posturi, conform organigramei publicate pe site-ul STB SA. Tot pe site se găsesc şi numele celor 11 directori (patru directori generali adjuncţi şi şapte directori de resort) şi ai celor care conduc cele trei divizii ale STB SA”, mai spun cei de la STB.
Creşterea numărului de conducători de vehicule şi, implicit, a numărului total de angajaţi a fost generată de majorarea numărului de vehicule, în condiţiile în care au fost cumpărate 400 de autobuze noi şi au fost scoase din imobilizare şi modernizate troleibuze şi tramvaie.
Totodată, compania arată că, în perioada fostei Regii Autonome de Transport Bucureşti (RATB), numărul de autobuze din parcul activ era la jumătate.
„În prezent, 900 de vatmani asigură circulaţia a 260 de tramvaie din parcul activ, 560 de şoferi de troleibuz asigură ieşirea în traseu a celor 171 de troleibuze din parcul activ, iar 3.200 de şoferi de autobuz asigură utilizarea a 1.100 de autobuze din parcul activ de vară. Pentru că un politician fără experienţă în domeniu nu ştie că unui vehicul îi sunt alocaţi doi-trei sau chiar şi patru conducători auto, pentru asigurarea schimburilor şi pentru situaţia în care unul ar putea avea nevoie să fie înlocuit urgent din diverse motive, cum ar fi cele medicale”, subliniază oficialii STB.
Potrivit companiei, în spatele fiecărui vehicul care iese în traseu se regăseşte munca de zi şi de noapte a altor zeci de angajaţi cu diverse pregătiri. La aceştia se adaugă personalul TESA, care reprezintă circa 10% din totalul angajaţilor.
„Dar, pentru ca o societate de transport să funcţioneze în condiţii bune, nu are nevoie doar de şoferi, ci şi de mecanici, electricieni, alte funcţii necesare pentru verificările şi reviziile care se fac zilnic şi periodic, are nevoie de şefi şi coordonatori ai acestora, cu experienţă şi responsabili pentru munca pe care o fac, întrucât siguranţa publicului este prioritară pentru societate”, spun cei din STB.
În afară de aceştia, mai sunt casieri, lucrători specialişti pe diverse domenii, de la mecanică, la Tehnologia Informaţiei, care asigură, de la încasarea contravalorii titlurilor de călătorie, până la simulări de trasee, de încărcări pe vehicule, programarea vehiculelor în funcţie de cerere şi capacitatea de transport, dar şi de fluxurile de călători şi valorile de trafic.