Primarul general al Bucureștiului, Gabriela Firea, se laudă că Societatea de Transport Bucureşti – STB SA împlineşte 110 ani de existenţă în 2019 şi oferă servicii de înaltă calitate.
Firea zice de servicii de înaltă calitate, dar cum stă adevărul în teren
Ce spune Firea:
„Pornit din secolul XIX, de la câteva tramvaie cu cai, Serviciul de transport public deserveşte astăzi circa 2,5 milioane de locuitori din Regiunea Bucureşti – Ilfov. Istoria Capitalei este legată şi de Societatea de Transport Bucureşti, care, în cei 110 ani, a evoluat şi s-a modernizat odată cu Bucureştiul şi locuitorii săi”.
Cum stă realitatea din teren:
Sistemul de transport public este supraaglomerat, autobuzele nu vin la orele stabilite, multe dintre acestea nu sunt dotate cu aer condiționat și când au aer condiționat nu este pornit, în unele cazuri.
Ce spune Firea:
„Astăzi, reţeaua de transport public din Bucureşti are o lungime totala de 1.651 km cale dubla şi este operata cu 1.391 autobuze, peste 180 troleibuze şi 280 de tramvaie. La iniţiativa Primarului General Gabriela Firea, numărul autobuzelor s-a dublat în ultimii doi ani, faţă de 650, în anul 2017. Dintre cele 1.391 autobuze aflate astăzi pe traseu, peste 75% sunt dotate cu instalaţii de aer condiţionat. Acest salt a fost posibil prin creşterea numărului autobuzelor dotate cu astfel de instalaţii din fabricaţie, de la 500, la peste 1.000, prin achiziţionarea de către Primăria Capitalei a 400 de autobuze noi, cu norma de poluare Euro VI, precum şi prin derularea unui program de echipare cu instalaţii de climatizare a altor 150 de vehicule Mercedes”.
Cum stă realitatea din teren:
Aceste utilaje nu functionează simultan, ci doar o parte dintre ele. Troleibuzele și tramvaiele au o vechime de cel puțin 30 de ani, multe dintre ele.
Se laudă că a dublat numărul autobuzelor în ultimii ani, dar a uitat să spună că din cele 400 de autobuze Otokar, unele dintre ele deja au avut probleme grave.
Ce spune Firea:
„Primăria Capitalei derulează mai multe proiecte finanţate atât de la bugetul local, cât şi din fonduri europene pentru achiziţia a 100 tramvaie noi, 100 autobuze electrice şi staţii mobile de încărcare, 100 troleibuze cu autonomie şi 130 autobuze hibrid. STB SA a alocat resurse pentru achiziţionarea şi modernizarea a peste 50 de tramvaie, refacerea şi modernizarea refugiilor din administrarea companiei şi modernizarea a 10 staţii de spălare automată a vehiculelor. În plus, pentru facilitarea transportului, am decis crearea de căi proprii pentru câteva linii importante din Bucureşti: linia de tramvai 21, linia circulară 1/10 şi parţial liniile 32 şi 55”
Cum stă realitatea în teren:
Toate proiectele finanțate sunt procese îndelungate care se pot întinde pe ani buni, dacă sunt contestații. Mai mult, cum Primăria București are probleme financiare, s-ar putea ca toate planurile de investiții să fie tăiate pentru a putea să suporte cheltuielile cu personalul.