Primăria București ar urma să le ofere cetăţenilor o serie de servicii şi proceduri prin sistemul informatic e-guvernare.ro, dacă proiectul de hotărâre al celor de la USR va trece de Consiliu Local.
Adrian Alexandrescu, membru în Biroul Municipal USR Bucureşti şi coordonator al iniţiativei care vizează reducerea birocraţiei, a anunţat că proiecte similare urmează să fie depuse şi la primăriile de sector, dar şi la primării din ţară.
„Proiectul nostru este legat de celebrul dosar cu şină. Mai precis, încercăm să punem dosarul cu şină unde îi e locul: în secolul trecut. Există o platformă făcută de Agenţia pentru Agenda Digitală a României, un portal numit e-guvernare.ro. Scopul acestuia este în mod explicit acela de a permite primăriilor să digitalizeze anumite operaţiuni pentru care, în momentul acesta, cetăţenii sunt obligaţi să vină la ghişeu, cu documente. Prin acest portal, operaţiunea de depunere a actelor la ghişeu se poate transforma într-o depunere online, prin intermediul acestui portal. Este gratuit pentru primării. Tot ce trebuie să facă o primărie pentru a intra în program este să îşi facă un cont şi să înceapă să îşi definească diferite proceduri”, a declarat Alexandrescu.
Paşii pe care trebuie să îi parcurgă angajaţii unei primării, în vederea implementării proiectului.
„Trebuie să intre pe portalul e-guvernare.ro, să îşi definească un cont de instituţie, să îşi definească utilizatori – care sunt funcţionarii din primărie – după care să îşi definească proceduri. Să luăm cazul certificatului de urbanism. Pentru acesta sunt necesare anumite acte. Ceea ce trebuie să facă primăria este să definească o procedură de depunere a acelor acte şi nişte câmpuri în formular”, a mai spus USR-istul.
În momentul în care procedura este activă, cetăţeanul alege procedura respectivă de pe portal, încarcă documentele scanate, iar ele ajung la funcţionarii desemnaţi din cadrul primăriei. Aceştia le descarcă, le citesc, le analizează, dau răspuns cetăţeanului prin aceeaşi metodă.
Se aprobă implementarea de proceduri operaţionale prin sistemul informatic edirect.e-guvernare.ro, pentru servicii publice online la nivelul Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti şi al serviciilor înfiinţate prin hotărâri ale CGMB, în sprijinul cetăţenilor şi al mediului de afaceri.
Serviciile publice vizate de proiect sunt:
- eliberarea certificatului de urbanism;
- atribuirea sau confirmarea adresei administrative/poştale;
- anchete sociale, stimulente financiare şi vouchere;
- eliberarea autorizaţiilor de construire sau desfiinţare;
- furnizarea informaţiilor publice.
În termen de 60 de zile de la aprobarea hotărârii, primarul general ar urma să supună aprobării CGMB studiul de fezabilitatea împreună cu indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectului de investiţii.