Înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă în circulaţie ar trebui să lăsăm nemodificat actualul model de taxare, este de părere Lucian Șova. Acesta argumentează afirmația prin faptul că la o ofertă atât de redusă ar fi neeconomicos să se elimine vigneta şi să se introducă taxele pe autostrăzi.
„În momentul în care introduci taxare pe kilometru, obiectiv asumat la nivelul Comisiei Europene, pe autostrăzi, acest sistem de taxare este incompatibil cu vigneta. Eu cred că tipul acesta de taxare ar trebui implementat în România după ce oferta din partea statului român de circulaţie pe autostradă va depăşi 1.000 de kilometri, probabil minim 1.500 de kilometri. La o ofertă atât de redusă încă ar fi neeconomicos din punct de vedere financiar să eliminăm vigneta şi să introducem sistem de taxare”, a afirmat ministrul, după audierile din comisia de specialitate din Camera Deputaţilor.
Șova a declarat că se va introduce sistemul de taxare pentru autostrăzi, în funcţie de cât se circulă.
Actualul model de taxare, bun dar se poate schimba
„Mai devreme sau mai târziu se va introduce taxarea pe autostrăzi în mod exclusiv în funcţie de cât se circulă pe ele, după modelul utilizatorul plăteşte. Eu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă în circulaţie nu ar trebui să schimbăm actualul model de taxare”, a afirmat șeful Transporturilor.
Problema este că, România nu se poate lăuda nici măcar cu o treime din această sumă de kilometri de autostradă. În aceste condiții, țara noastră a căzut pe ultimul loc la kilometri de autostradă construiți, în timp ce Bulgaria avansează de la un an la altul.
Tot Șova este cel care în urmă cu câteva luni a spus că în România nu se construiesc autostrăzi pentru că asta ar însemna creșterea salariilor, iar creșterea salariilor ar însemna plecarea multinaționalelor de la noi. Neavând autostrăzi, nu reușim să atragem investitori, iar acest subiect va rămâne un subiect de bătaie politică între Opoziție și Guvern, exact așa cum este Autostrada Estului.