Stadiul fizic al lucrărilor la linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este la aproximativ 65%, termenul asumat de constructor pentru finalizarea obiectivului fiind sfârşitul lunii august 2020.
În ceea ce priveşte reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor Corpurilor A şi B, dar şi Rotonda de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, obiectiv al cărui contract de proiectare şi execuţie se ridică la valoarea de 55.524.200 lei + TVA, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de peste 25%.
MTIC precizează că, în condiţiile amânării organizării Campionatului European de Fotbal 2020, s-a renunţat la strategia de a finaliza în primă fază corpurile A şi B şi au fost demarate toate lucrările prevăzute în contract. Astfel, potrivit graficului de lucrări, termenul de finalizare este stabilit pentru luna octombrie 2020.
„Am văzut că sunteţi mobilizaţi şi, odată cu schimbarea strategiei, generată de amânarea Campionatului European de Fotbal, aţi ales să atacaţi toate fazele, care constau în reabilitarea Corpurilor A şi B plus Rotonda. La acest moment lucrările de demolare, de consolidare, compartimentări uşoare şi relocări au un stadiu fizic avansat şi am certitudinea că asocierea câştigătoare are toate premisele să respecte termenul de finalizare şi recepţie a întreg obiectivului, care este octombrie 2020”, a spus ministrul Transporturilor Lucian Bode.
Calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, 65% gata
În cazul liniei de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, ministrul Transporturilor a remarcat evoluţiile înregistrate de la ultima vizită şi a cerut antreprenorului să păstreze ritmul accelerat, astfel încât, la sfârşitul lunii august 2020, acest obiectiv să fie finalizat. Astfel, în cazul acestui obiectiv, se înregistrează un stadiu fizic al lucrărilor de aproximativ 65%, în condiţiile în care, în ultima perioadă, au fost implementate o serie de măsuri necesare pentru protecţia sănătăţii muncitorilor pentru a evita infectarea cu noul coronavirus.
„Am văzut că lucrurile au evoluat foarte mult de ultima mea vizită aici. Am vrut să văd stadiul lucrărilor şi totodată să-i dau o veste bună constructorului şi anume aceea că a fost deblocat un obstacol foarte important în construcţia acestui obiectiv prin semnarea acordului dintre CFR Infrastructură şi societatea care deţine hotelul, obiectiv care se află în apropierea culoarul liniei de cale ferată. Din acest moment, antreprenorul nu mai are niciun obstacol şi nici scuze să se încadreze în termenul contractual. Termenul asumat este sfârşitul lunii august 2020. Văd că pe şantier există o mobilizare foarte bună, cu un stadiu fizic de aproximativ 65%”, a adăugat şeful de la Transporturi.