duminică, septembrie 19, 2021
AcasăAgenda ZileiPeste 1000 de români își negociază problemele cu băncile prin cerere de...

Peste 1000 de români își negociază problemele cu băncile prin cerere de conciliere

Peste 1.000 de români au depus, până pe 30 octombrie 2018, la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul, au anunțat reprezentanții instituției. 

Potrivit estimărilor oficiale, cel mai probabil, numărul cererilor până la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decât dublul celui înregistrat în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. 

Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicaţia online care a devenit operaţională pe site-ul CSALB în urmă cu trei luni. Prima cerere înregistrată la Centru a fost în martie 2016. 

280 de români au găsit o soluţie la problemele lor, în urma negocierilor purtate cu băncile, în primele zece luni ale anului, faţă de doar 40 în aceeaşi perioadă din 2017. 

„De la începutul anului am trecut de 430 de dosare constituite şi am ajuns la 280 de dosare în care consumatorii şi băncile au ajuns la o soluţie comună, ceea ce demonstrează o creştere certă a activităţii CSALB şi, implicit, un grad de conştientizare şi de interes tot mai mari, la nivelul cetăţeanului, în ceea ce priveşte soluţionarea pe cale amiabilă a nemulţumirilor cu băncile”, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB. 

CSALB funcţionează în sprijinul consumatorilor, iar românii care întâmpină probleme cu băncile pot apela gratuit la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, termenul de soluţionare fiind de 90 de zile. Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse – dacă au popriri asupra sumelor exceptate de la executare, situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene, plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare.

Pentru ce puteți depune cerere de conciliere

Anul acesta, CSALB a gestionat cazuri foarte variate, precum:

  1. Rezervarea unei vacanțe a dat bătăi de cap unui client: contul i-a fost debitat, deși site-ul de rezervări îl anunțase că are un card invalid. Banca la care avea cardul i-a restituit suma achitată.
  2. Pentru cei care fac constant achiziții online, diferența de curs dintre momentul plății și momentul procesării plățilorpoate fi solicitată băncii, prin intermediul CSALB. Mai mulți clienți au cerut băncilor banii rezultați din aceste diferențe.
  3. Există dosare ale clienților care au făcut cerere de dare în plată a locuinței. Scopul acestora a fost ca, prin negocierea cu banca, intermediată de CSALB, să își poată păstra apartamentul.
  4. Un consumator din Maramureș ne-a cerut ajutorul pentru eliberarea unor sume de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. Soluția propusă a fost eliberarea acelor sume.
  5. Nu în ultimul rând, unor consumatori, ca urmarea a cererii depuse prin intermediul CSALB, le-au fost ștrese, de către comerciant, datele înregistrate, în mod eronat, la Biroul de Credit.

Astfel, vă puteţi adresa CSALB ȋntr-o multitudine de cazuri:

  • dacă aveţi popriri asupra sumelor exceptate de la executare (de exemplu, asupra banilor alocați prin programe finanțate din fonduri europene);
  • plăți eronate sau probleme cu transferurile bancare;
  • desființări de depozite înainte de scadență sau alte probleme legate de depozitele bancare;
  • situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.
Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate