marți, august 9, 2022
AcasăAgenda ZileiCopiii din România au aceeași șansă de subdezvoltare precum cei din Afganistan

Copiii din România au aceeași șansă de subdezvoltare precum cei din Afganistan

Copiii din România au aceeași șansă de subdezvoltare precum cei din Afganistan este de părere, deputatul PNL Alexandru Muraru, vicepreşedintele Comisiei de Educaţie din Parlament.

În România, rata de părăsire timpurie a şcolii este a treia cea mai ridicată din Europa. Astfel că, potrivit Eurostat, în ţara noastră, 15,3% dintre tinerii din categoria 18-24 de ani, respectiv, 277.600, au părăsit şcoala înainte de finalizarea învăţământul obligatoriu şi nu au urmat niciun alt program de formare profesională sau calificare, spre deosebire de 10,3% cât este media la nivelul Uniunii Europene.

La rândul lor, statisticile Băncii Mondiale arată că, din cauza părăsirii timpurii a şcolii, copiii din România au aceeaşi şansă ca cei din ţări subdezvoltate.

„Într-un raport întocmit de Banca Mondială reiese că acei copii care se nasc azi în România au aceeaşi şansă de (sub)dezvoltare ca cei din Afganistan, Ecuador şi Thailanda. De ce? Din cauza acestui procent ridicat de tineri care nu termină decât maximum 8 clase. Generaţia care se naşte astăzi va avea o productivitate în forţa de muncă de 60% din ceea ce ar putea fi dacă ar fi beneficiat de o educaţie completă şi de o sănătate bună”, a spus Alexandru Muraru.

Șansă de subdezvoltare ca-n Afganistan

Potrivit calculelor făcute de reprezentanţii Băncii Mondiale, procentul ridicat de tineri care părăsesc timpuriu şcoala ne costă 40% din veniturile pe termen lung.

„Mai mult, toate studiile arată că părăsirea timpurie a şcolii conduce la excluziunea socială ulterioară în viaţă. Tinerii care părăsesc prematur şcoala sunt mai predispuşi riscului asociat şomajului sau al celui de a câştiga mai puţin odată ce găsesc un loc de muncă. Estimările legate de competenţe necesare în Europa sugerează că, pe viitor, doar 1 din 10 locuri de muncă va putea fi accesat de o persoană care a părăsit timpuriu şcoala”, a mai declarat deputatul PNL.

El a precizat că pandemia COVID-19 care a obligat Guvernul să ia decizia de a închide şcolile şi grădiniţele din întreaga ţară, pentru a încetini răspândirea acestei boli, nu a însemnat oprirea procesului educaţional.

„În 2020, pentru a veni în ajutorul copiilor predispuşi la abandonarea şcolii, Guvernul a suplimentat bugetul Ministerului Educaţiei cu suma de 150 de milioane de lei pentru achiziţia de tablete conectate la internet. Ne-am asigurat, astfel, că nu creşte decalajul dintre copiii din medii defavorizate şi ceilalţi elevi. Un ordin al ministrului stabileşte criteriile pentru repartizarea tabletelor către cei aproximativ 250.000 de elevi care au nevoie de ele, conform estimării Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, a conchis deputatul liberal.

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate