joi, ianuarie 16, 2025
AcasăAgenda ZileiMăgăriile făcute la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva ajung la Parchet

Măgăriile făcute la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva ajung la Parchet

Măgăriile făcute la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva ajung la Parchet, potrivit premierului Ludovic Orban care i-a solicitat ministrului Transporturilor să sesizeze procurorii. 

„Pentru măgăriile pe care le-au făcut ăştia pe Lotul 3 nu plăteşte nimeni? Sper că aţi făcut sesizare. Acolo a fost, cu siguranţă, un aranjament între managementul companiei şi constructor, ca să rezilieze contractul fără temei legal, tocmai pentru ca să creeze posibilitatea companiei să câştige, pentru că acolo lucrurile sunt … sar în ochi. Lipsa de apărare…astea toate trebuie sancţionate, adică trebuie trimis către Parchet, după părerea mea. Ce s-a întâmplat acolo, e de Parchet, acolo, după cum arată lucrurile, vă spun clar că totul e cusut cu aţă albă”, a spus Ludovic Orban.

Măgăriile făcute la lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva ajung la Parchet

Potrivit lui Lucian Bode, tot ce s-a întâmplat cu constructorul spaniol este caz de instanță pentru cei 21 de km din lotul 3.

„Pe lotul 3, cu cei 21 de kilometri, este inadmisibil să ai cinci, şase recepţii parţiale perfecte şi când ajungi la 98% stadiu progres fizic, realizare, lucrurile să nu mai fie în regulă şi să reziliezi contractul”, a spus Bode.

În acelaşi context, ministrul a adăugat că, în privinţa lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, actuala guvernare trebuie să se uite cu atenţie la ce s-a întâmplat în anul 2013.

„Pe 2, domnule prim-ministru, cred că anul 2013 este anul în care ar trebui să ne uităm cu atenţie ce s-a întâmplat, şi nu numai noi, şi instituţiile statului, ce s-a întâmplat cu acest lot. După ce s-a semnat contractul în octombrie, cu toate că Agenţia de Mediu i-a informat pe cei din compania de drumuri să nu semneze contractul pentru că este în derulare-evaluare, reevaluarea acordului de mediu şi emiterea unui nou acord de mediu revizuit faţă de cel iniţial din 2010, la o lună, în noiembrie, s-a dat ordinul de începere; pe 21 decembrie s-a permis accesul în şantier şi în 24 decembrie, la trei zile, s-a publicat avizul, acordul de mediu revizuit”, a afirmat Lucian Bode.

Diferenţa între valoarea iniţială a contractului este de 560 de milioane de lei, valoare iniţială a contractului, iar suplimentările solicitate au fost de aproximativ 800 de milioane de lei, adică cu 140-150%.

„Am câştigat la Comisia de adjudecare a disputelor în 2017, pentru că lucrurile sunt foarte clare: nu poţi să suplimentezi valoarea unei lucrări cu 140-150%. Însă la Paris, la Curtea de Arbitraj de la Paris, am pierdut, pentru că statul român, prin instituţiile responsabile, în special Compania de Drumuri, nu şi-a apărat corect şansele”, a afirmat Bode.

Autoritățile române au simulat apărarea la proces

Ministrul a adăugat că „este inadmisibil să nu mergi şi să nu accesezi proba cu martori”.

„Statul român nu a apelat la proba cu martori, în vreme ce reclamantul a depus sute de documente şi, în final, am aflat acum, pentru că anul trecut, în august, au rămas în pronunţare cei de la Curtea de Arbitraj şi s-au pronunţat acum, s-a publicat hotărârea în aprilie 2020”, a afirmat Bode.

Şeful Executivului a transmis: „Deci, aici pe mine mă interesează să efectuaţi un control şi toate rezultatele controlului privind toate ilegalităţile şi toate, cum să spun, deciziile în defavoarea statului român să fie cuprinse acolo, să fie trimise la Parchet, pentru că nu putem accepta să pierdem bani din cauza ticăloşiei unora care au alte interese decât să construiască autostrăzi”.

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate