vineri, aprilie 26, 2024
AcasăAnalize MediaUcraina: Dezinformări lansate de propagandiștii Kremlinului, săptămâna trecută, prin mass-media rusești

Ucraina: Dezinformări lansate de propagandiștii Kremlinului, săptămâna trecută, prin mass-media rusești

Centrul de Combatere a Dezinformarii (JRS) din cadrul Consiliului Național de Securitate si Aparare al Ucrainei a publicat duminică, pe Telegram, câteva dintre principalele teze de propagandă ale mass-media rusești, care au fost distribuite in cursul saptamanii, potrivit Ukrinform.

Prima dintre tezele propagandei ruse răspândite este că ”Occidentul s-asăturat de Ucraina și nu vede perspective pentru sprijinirea acesteia, ci doar pierderi”. Pentru susținerea acestei dezinformări, mass-media ruse a afirmat că Occidentul a suspendat aprovizionarea cu arme și „a vorbit deja despre necesitatea negocierilor cu Rusia, îndemnând Ucraina să accepte această soluție”.

A doua teză de dezinformare lansată de Kremlin afirmă că ”Occidentul ar trebui să facă anumite concesii Rusiei pentru a nu adânci criza economică provocată acestei țări prin sancțiunile economice”. Pentru a susține această dezinformare, propagandiștii Kremlinului au scris în mass media rusești că Occidentul devine conștient de necesitatea relaxării sancțiunilor împotriva Rusiei, ceea ce reprezintă un alt motiv pentru încheierea conflictului. În același timp, au scris agenții, ”Rusia depășește cu succes consecințele sancțiunilor occidentale”, sau ” consecințele acestora pentru economia rusă sunt nesemnificative”.

A treia dintre dezinformările lansate săptămâna trecută de Kremlin a fost că ”Furnizarea de arme occidentale nu ajută Ucraina”. Potrivit JRS, pentru a susține această teză, mass-media rusă a scris că furnizarea de arme occidentale nu duce la un pas în direcția bună, la un avantaj al Ucrainei, ci doar prelungește conflictul, deoarece forțele armate ucrainene nu știu cum să folosească eficient armele occidentale, iar forțele armate rusești fie le distrug, fie le capturează.

De asemenea, potrivit Ukrinform, Federația Rusă a folosit materiale din The Economist și Reuters pentru a convinge încă o dată Ucraina să negocieze.

Astfel, narativul răspândit de propaganda rusă a fost că ”sancțiunile nu funcționează, iar Rusia a mărit exporturile de petrol și cărbune”. De fapt, potrivit JRS, articolele din mass media britanice susțineau că surplusul de produse rusești, de la export, a fost livrat cu reduceri uriașe de preț.

O altă temă de dezinformare a propagandei lui Putin a fost că europenii doresc încheierea războiului chiar dacă ”Kievul trebuie să renunțe la teritoriile sale” ocupate temporar de ruși.

În realitate, sondajul Consiliului European pentru relații Externe, citat de Kremlin, sugerează contrariul: europenii sunt convinși că Ucraina este cea care trebuie să câștige și să decidă asupra condițiilor în care devine posibilă pacea.

În plus, potrivit Ukrinform, după vizita recentă a celor lideri occidentali în Ucraina, mass media Kremlinului a relatat că ”în culise, Macron, Scholz și Draghi au cerut Ucrainei să facă anumite concesii Moscovei”. Numai că informația ”din interior” a fost furnizată de Christophe Schilz, un editorialist la ziarul german Die Welt care răspândește de ani de zile narative pro-ruse.

 

About The Author

Dan Badea
Dan Badea
Jurnalist de investigații din 1990, licențiat în matematică. Instituții mass media pentru care am lucrat în ultimii 30 de ani: Expres, Ultimul Cuvânt, Tele7 abc, Televiziunea Română, Evenimentul Zilei, Adevărul, Bilanț, Prezent, Interesul Public, Gardianul, Curentul. Autor al volumului ”Averea Președintelui. Conturile Ceaușescu” - Nemira, 1998.
Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate