joi, decembrie 5, 2024
AcasăAdministrație publicăUSR vrea să reorganizeze radical Bucureștiul. Dispar primăriile de sector

USR vrea să reorganizeze radical Bucureștiul. Dispar primăriile de sector

USR vrea să reorganizeze radical Bucureștiul, astfel că, a lansat în dezbatere publică o propunere de reorganizare administrativă a Capitalei și județului Ilfov. Propunerea vrea desființarea sectoarelor și primăriilor de sector, înlocuirea lor cu 20 de districte fără primari, integrarea localităților din jurul Bucureștiului în Zona Metropolitană.

USR vrea dezvoltarea Bucureștiului după modelul administrativ din Londra, Parisul și Bruxelles printr-o serie de modificări legislative până în 2024.

„Actuala împărţire a Bucureștiului și relaţia administrativă cu Ilfovul sunt anacronice, ineficiente și nefuncţionale. Capitala, deși are 7 primari, este de fapt un oraș „al nimănui” care supravieţuiește din inerţie, care decade constant și este în pragul unei crize majore”, arată documentul pus în dezbatere publică de USR.

Propunerea USR București vine pe fondul dezbaterilor din Alianța USR PLUS pentru desemnarea candidaților comuni la alegerile locale. În PLUS au început deja alegerile primare în care fostul ministru al Sănătății, Vlad Voiculescu, a rămas candidat unic, iar Roxana Wring este unul dintre liderii USR așteptați să intre în competiție pentru candidatura la Primăria București.

USR vrea să reorganizeze radical Bucureștiul. Iată modificările propuse

Bucureștiul se va reorganiza în 20 districte. Se vor desființa administrațiile de sector și se va pune punct acestei anomalii în care același oraș are 7 primării și 7 bugete, potrivit G4Media.ro:

  • Districtele vor fi unități administrative funcționale, fără personalitate juridică proprie, în cadrul Municipiului București, al căror scop este să aducă decizia și acțiunea edilitară mai aproape de cetăţeni.
  • Districtele sunt cu totul diferite de actualele sectoare nu doar prin faptul că vor fi mai mici, ci mai ales prin faptul că nu vor mai funcționa ca centre autonome de decizie sau ca enclave de putere în interiorul orașului. Nu vor avea personalitate juridică proprie, vor fi parte componentă funcțională a municipalității, nu vor mai fi suprapuneri de atribuţii și decizii unilaterale sau contradictorii. Aceste districte vor răspunde mai bine nevoilor locale pentru că vor avea dimensiuni mai mici, omogenitate mai mare, reprezentanţi mai prezenţi și mai activi în comunitate. De asemenea, ele vor fi administrate coerent și integrat la nivel de Municipiu.
  • Districtele sunt formate dintr‑unul sau mai multe cartiere, grupate organic în funcţie de mai multe criterii, inclusiv demografice, urbanistice, istorice și culturale. Nu vor mai exista cazuri în care același cartier sau aceeași zonă protejată este sfâșiată între două sau mai multe sectoare.
  • La nivelul fiecărui district va funcţiona un For Comunitar, structură consultativă cetăţenească deschisă, la ședinţele căreia pot participa reprezentanţi ai grupurilor civice, ai asociaţiilor de proprietari și locuitorii din district. Ședinţele acestui For Comunitar vor fi lunare, iar prezenţa consilierilor municipali aleși în districtul respectiv este obligatorie, sub sancţiunea pierderii mandatului. Rolul acestui For este să păstreze o legătură reală cu întreaga comunitate și să ducă decizia cât mai aproape de cetățeni.
  • O parte din activităţile de natură executivă ale Primăriei Municipiului București vor fi realizate la nivel districtual, prin intermediul unui aparat administrativ dedicat. Asta nu înseamnă că districtele vor fi ordonatori principali de credite. Ele nu vor avea buget propriu și nu vor încasa taxe. Ele doar vor cheltui în limitele unui mandat dat de Municipiu anumite sume alocate pentru nevoile comunității, legate de infrastructura educațională, spații verzi de proximitate, piețe, informare etc.

Primăria Capitalei și Consiliul General:

  • Consiliul Municipal (actualul Consiliu General) va fi format din 60 de membri, câte 3 consilieri aleși pentru fiecare dintre cele 20 de districte. Consilierii municipali vor fi astfel mai legați de comunitatea locală, iar activitatea lor va fi să păstreze o legătură funcțională cu cetăţenii și să supravegheze activitatea structurilor executive ale Municipiului București.
  • Primarul Municipiului Bucureștiului ar trebui ales prin vot direct în două tururi de scurtin. El își va forma o echipă executivă de 5 directori cu atribuţii strategice și de implementare în domeniile: Finanţe (incluzând aici finanţe locale și investiţii), Mobilitate (transport public, transport alternativ și integrare cu infrastructura mare: metrou, aeroporturi, centură etc.), Dezvoltare urbană (locuire, spaţii publice, mediu, patrimoniu construit), Social (infrastructuri școlare și spitalicești, servicii sociale), Cultură și sport (act cultural și manifestări sportive, infrastructura specifică).
  • Municipalitatea, prin Consiliu sau prin Primărie, după caz, va asigura planificarea, coordonarea și supravegherea activității administrative la nivel de district, astfel încât orașul să se dezvolte echilibrat și coerent.

3. La nivel metropolitan, se va înființa Zona Metropolitană București, care va include Capitala și localităţile din fostul judeţ Ilfov. Administrația Ilfovului va fi desființată, iar localitățile din jurul Bucureștiului vor fi integrate în Zona Metropolitană.

Iată întreg proiectul pus în dezbatere de USR:

Propunere-USR-Roxana-Wring-reorganizare-Bucuresti

 

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate