54% dintre angajații din România simt că sunt susţinuţi de angajatorul lor, mental şi emoţional, în timpul pandemiei, faţă de media globală, de 71%, conform unui studiu Randstad Workmonitor.
„Izbucnirea pandemiei de Covid-19 în acest an a afectat enorm forţa de muncă globală, miliarde de oameni confruntându-se cu restricţii şi companii din întreaga lume fiind forţate să opereze în moduri noi şi provocatoare. Lucrul de acasă este noua normalitate, iar securitatea locului de muncă a devenit mai importantă ca niciodată, având în vedere că, în continuare, multe organizaţii sunt nevoite să îşi reducă personalul. Între timp, talentele trebuie să înveţe să se perfecţioneze rapid, pentru a rămâne relevante în noua economie digitală”, se arată în studiu.
Peste jumătate dintre angajaţii din România (54%) simt că sunt susţinuţi de angajatorul lor, mental şi emoţional, în timpul pandemiei, faţă de media globală, de 71%, conform studiului.
O diferenţă de peste 15% se remarcă între angajaţii români şi cei din alte ţări din Europa de Est în ceea ce priveşte numărul celor care spun că au echipamentul şi tehnologia pentru a face faţă digitalizării la serviciu (54% faţă de 70% în Europa de Est şi 79% media globală).
Procentajul celor mulţumiţi de locul lor de muncă este considerabil mai scăzut în România (43,5%), comparativ cu alte ţări din această parte a Europei (75%).
Angajații din România caută să-și schimbe locul de muncă
Indexul de mobilitate (probabilitatea ca o persoană să se angajeze în altă companie, în următoarele şase luni) se menţine relativ constant, în ultimii ani, cu o uşoară scădere în 2020.
Aproximativ 22% dintre români spun că au căutat în 2020 noi oportunităţi profesionale, faţă de media declarată de forţa de muncă din Europa de Est, de 29%. Totodată, 20.3% dintre aceştia au schimbat efectiv serviciul, comparativ cu 23% din restul ţărilor din regiune.
„Dinamica modului în care ne desfăşurăm activitatea se schimbă de la o zi la alta. Cu siguranţă 2021 va veni cu noutăţi în ce priveşte felul în care angajaţii se raportează la locul lor de muncă”, se mai arată în studiu.
Pentru aproape 40% dintre angajaţii din România (procent aliniat cu media globală), a fost provocator să înveţe noi abilităţi pentru a se adapta la lucrul în perioada pandemiei. Nevoia de a adopta rapid noi tehnologii determină îngrijorarea lor cu privire la măsura în care sunt pregătiţi să facă faţă muncii în noua eră digitală, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care siguranţa locului de muncă este o preocupare pentru mulţi dintre ei.
Într-un singur an, puterea a trecut de la angajaţi la angajatori, care se află acum în situaţia de a alege dintr-o ofertă mai mare de forţă de muncă. Cu toate acestea, aproape 50% din angajaţi consideră că, în perioada post-Covid, companiile vor avea dificultăţi să găsească talentele potrivite.