Bancherii vor de la Guvern să le crească baza de clienți bancabili disponibilă sistemului bancar din România, a declarat preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), Sergiu Oprescu, la Bankers Summit 2019.
„Guvernul trebuie să ne crească baza de clienţi bancabili. Dacă noi (Guvernul, n.red.) am aplica legea şi am capitaliza creditele acţionarilor de care discutăm, noi – ca sistem bancar – am avea dintr-o dată o bază mult mai mare de clienţi bancabili. Legislaţia există, ea trebuie doar aplicată. Ştiţi şi dumneavoastră că dacă ai capital social mai mic de 50%, în mod normal eşti chemat să faci ceva”, a șeful preşedintele ARB.
Pe de altă parte, Oprescu crede pentru a vedea banca viitorului, trebuie să ne uităm dinspre client.
„Dacă ne uităm dinspre bănci, de obicei avem o anumită lipsă de obiectivitate. În primul rând, clientul doreşte convenienţă, adică să fie totul extrem de rapid. Cred că interacţiunea dintre bancă şi client se va petrece 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, în orice moment, în orice situaţie. Cred că vor fi câteva segmente care vor fi comoditizate de către fin-tech, cum e segmentul plăţilor. Plăţile în anumite ecosisteme nu vor mai fi doar apanajul băncilor. Cred că vom avea ceea ce se numeşte Personal Financial Manager, adică un fel de asistent personal financiar care la fiecare intercaţiune pe care o avem cu banca ne spune dacă facem bine sau nu, deci vom avea parte de CFO-ul personal”, a mai spus Oprescu.
Banca viitorului și baza de clienți bancabili
„Banca viitorului poate să fie globală şi noi trebuie să vedem cum se va interfaţa această bancă a viitorului cu mediul bancar din România, pentru că trendul general este să cadă barierele naţionale, de banking naţional. Barierele de banking, de servicii bancare, între ţări, au coborât foarte tare, ca atare cross broder banking, sau servicii financiare cross border, uitaţi-vă la Revolut, ele sunt din ce în ce mai frecvente şi capătă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare, ca atare riscul pe care şi noi ca sistem bancar îl avem este ca, de fapt, clienţii noştri, dacă nu găsesc soluţia potrivită în ţara în care operează, să-şi găsească soluţii la nivel european, ceea ce până la urmă nu e un risc, dacă te uiţi din perspectiva clientului”, a declarat șeful ARB.