joi, august 18, 2022
AcasăAgenda ZileiCe modificări aduce 2021 pentru cumpărăturile online

Ce modificări aduce 2021 pentru cumpărăturile online

Cumpărăturile online în 2021 vor veni cu schimbări majore, după ce, anul acesta,  achizițiile au venit cu foarte multe pericole precum ingineria socială prin e-mail, SMS sau telefon.

Tocmai pentru a preveni tentativele de fraudă și pentru a actualiza sistemele de securizare a plăților electronice, începând cu luna ianuarie va ajunge în România o nouă directivă europeană, care presupune o autorizare mult mai sigură a plății cu cardul online. Astfel, la fel ca toți operatorii economici participanți la sistemul de plăți electronice din spațiul economic european, și ING Bank va implementa autorizarea plăților în doi pași.

Ce se va schimba atunci când faci cumpărături online cu cardul în 2021?

Introdus cu scopul de a reduce fraudele din e-commerce prin adăugarea unui filtru de protecție pentru clienți atunci când fac o plată online, 3D Secure este un standard internațional de securitate pentru plățile cu cardul online.

Începând cu 1 ianuarie 2021 toate plățile cu cardul efectuate la magazinele online din Europa, inclusiv România, vor trece prin fluxul 3D Secure și autorizare a plăților cu minimum doi factori (ceva ce ești – amprentă/face ID, ceva ce deții – telefon/cartelă, ceva ce cunoști – parolă/PIN), conform directivei europene.

Acest lucru înseamnă că unele tranzacții ar putea fi respinse, în situația în care magazinul online de pe care vrei să faci cumpărături nu a implementat acest protocol de securitate.

Dincolo de măsurile de securitate implementate de industria bancară, pentru a te ajuta să te bucuri de cumpărături online în siguranță, bancherii de la ING Bank România vin cu o serie de recomandări.

1. Verifică ofertele primite

Foarte mulți dintre noi primim newslettere de la magazinele online pe care le preferăm. Majoritatea vin la intervale regulate și au un stil aparte, ușor de identificat. Însă obișnuința este moartea siguranței atunci când vorbim de astfel de comunicări, pe care ar trebui să le verificăm de fiecare dată.

Atunci când primești un newsletter, pune-ți următoarele întrebări: Era ceva așteptat? Are formatul cunoscut? Are aceeași adresă la expeditor ca cele anterioare? Iar, dacă primești un newsletter de la un site la care nu te-ai înscris, este recomandat să nu reacționezi la el.

Totodată, nu da curs ofertelor prea tentante care vin prin e-mail, SMS sau telefon. De obicei, când o ofertă este prea bună ca să fie adevărată, cel mai probabil este o păcăleală.

2. Atenție la website-urile accesate și la comercianții de la care vrem să cumpărăm

Cel mai indicat este să accesezi website-ul magazinului online prin introducerea manuală a adresei web, fără a face clic pe link-uri din newslettere. Însă, dacă ai accesat un link pe care l-ai primit în newsletter, verifică cu atenție pagina pe care ai ajuns și asigură-te că website-ul este securizat.

Este ceva ușor de identificat, prin iconița cu lacăt care se afișează înaintea denumirii website-ului, în bara de navigare a browser-ului, precum și în adresa propriu-zisă (https înainte de denumire).

De asemenea, este recomandat să cumperi de pe website-uri în care ai încredere, de unde ai mai cumpărat și în trecut și să eviți să faci cumpărături cu o valoare mare în magazinele online noi sau pe care nu le-ai verificat înainte. Iar un alt detaliu important de care ar trebui să ții cont de fiecare dată este să nu faci cumpărături online atunci când ești conectat/ă la rețelele de wifi publice.

Pentru platformele de tip marketplace, verifică cu atenție recenziile vânzătorilor și nu furniza niciodată detaliile de card la încheierea unor astfel de tranzacții. Optează pentru plata prin platforma oficială sau ramburs la livrarea produsului și nu ezita să oferi recenzii negative dacă produsul sau interacțiunea cu vânzătorul nu sunt conform așteptărilor.

3. Revizuiește cu atenție detaliile înainte de a autentifica plata

Important de reținut este ca, dacă ai orice urmă de suspiciune, să nu continui plata. Fii atent de fiecare dată la detalii și la suma totală atât când ești pe pagina magazinului online, cât și în momentul în care aprobi tranzacțiile prin 3DSecure și, apoi, la înregistrarea plății în contul tău. Dacă sesizezi diferențe, este important să notifici imediat banca.

În încheiere, trebuie să știi că banca nu ți-ar cere niciodată detalii despre contul sau cardul tău prin e-mail, SMS sau telefon (în acest caz doar dacă ai apelat tu la call-center). Regula se aplică pentru orice comerciant sau persoană care încearcă să le obțină.

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate