joi, decembrie 5, 2024
AcasăAgenda ZileiSTUDIU: Dacă ne iese un ban, ne-am vinde și datele personale pe...

STUDIU: Dacă ne iese un ban, ne-am vinde și datele personale pe internet

56%dintre utilizatorii de Internet sunt de părere că păstrarea dreptului la intimitate absolută în lumea digitală modernă este imposibilă, iar peste o treime dintre aceştia ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private, potrivit unei noi cercetări realizată de Kaspersky Lab, dată publicităţii vineri. 

Mai mult, unul din cinci respondenţi (18%) şi-ar sacrifica viaţa privată şi ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit, iar peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private. 

„Devine tot mai frecventă situaţia în care angajatorii şi potenţialii angajatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram şi Facebook, pentru a verifica dacă personalul şi candidaţii au o reputaţie bună şi nu aduc prejudicii companiei. Angajaţii înşişi trebuie, de asemenea, să fie atenţi să nu dezvăluie prea mult despre ei şi despre locurile lor de muncă pe reţelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conţinut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conţinutului postat online”, se arată în raportul Kaspersky.  

Studiul arată că 26% dintre cei chestionaţi şi-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimţământul lor, în timp ce aproape o treime (31%) se găsesc în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani. Tot legat de accesarea datelor personale de către alte persoane, cercetarea de specialitate arată că 36% dintre respondenţi sunt stresaţi din acest motiv, iar procentul creşte la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani. 

De asemenea, 21% au suferit pierderi financiare, iar un sfert dintre cei intervievaţi (25%) au fost deranjaţi de mesaje spam şi de reclame. 

62% dintre persoane au declarat că îşi protejează dispozitivele cu o parolă pentru a păstra confidenţialitatea informaţiilor, circa o treime (35%) verifică şi modifică periodic setările de confidenţialitate pe dispozitivele, serviciile şi aplicațiile pe care le utilizează, şi un sfert (25%) îşi acoperă camerele web pentru ca datele lor să rămână private. În acelaşi context, unul din cinci bărbaţi (21%) criptează datele, comparativ cu doar una din zece (11%) femei. 

Studiul vine la doar o zi după ce ministerul Comunicațiilor a anunțat că a lansat numărul unic 1911 pentru persoanele care au căzut victime hackerilor și și-au pierdut o parte sau toate datele personale.

About The Author

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai accesate