Sistemul 112 nu este perfect, dar nu se poate comunica românilor că sistemul 112 este neperformant deoarece ar fi incorect, a adeclarat Raed Arafat, preşedinte al Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112.
Potrivit lui, zilnic se primesc mii de apeluri şi mare parte a lor, dacă nu chiar toate, sunt tratate corespunzător.
„Pe zi se primesc mii de apeluri şi aceste mii de apeluri în marea parte a lor, dacă nu chiar toate, să zic, sunt tratate corespunzător şi se răspunde corespunzător. Există vulnerabilităţi şi există probleme şi aceste probleme generează anumite situaţii, cum s-a generat la Caracal, cum se generează în alte părţi. Sistemul nu este perfect, trebuie corectat, dar nici nu putem să venim să spunem că la acest moment sistemul din România este la pământ, pentru că există evaluări independente, nu sunt făcute de noi, sunt făcute chiar de Agenţia Europeană de Apel la numărul de urgenţă 112 şi care spun altfel despre România”, spune Arafat.
Acesta afirmă că, niciun sistem, la acest moment, nu este infailibil şi nu este fără greşeli, „recunoaştem greşelile, sau vulnerabilităţile, şi trebuie corectate cât mai repede, dar în acelaşi timp nu putem să comunicăm populaţiei că sistemul 112 este neperformant, varză, terminat, nu funcţionează”.
„Asta înseamnă că noi spunem populaţiei să nu mai apelaţi la 112 şi găsiţi-vă altă soluţie şi ar fi foarte incorect pentru că asta înseamnă… sigur vor muri foarte mulţi oameni dacă populaţia pierde încrederea să sune la acest sistem”, a declarat Raed Arafat, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, întrebat când s-ar putea aştepta cetăţenii României ca atunci când au o problemă şi apelează la 112 toate forţele care sunt abilitate să acţioneze să răspundă corespunzător”, a mai spus Arafat.
Secretarul de stat a prezentat premierului Viorica Dăncilă raportul cu privire la sistemul 112, elaborat de comisia interministerială, raport care cuprinde 14 măsuri pe termen scurt, mediu şi lung ce urmează a fi implementate.