Starea infrastructurii rutiere din România, lipsa perspectivelor realiste în ceea ce priveşte reabilitarea, construcţia de şosele, drumuri expres şi autostrăzi arată incompetenţa actualului guvern, este de părere deputatul PNL de Brăila Vasile Varga.
Parlamentarul atrage atenţia că, deşi România este în continuare pe ultimul loc în Europa la acest capitol, guvernul s-a dovedit incapabil să atragă fonduri europene, dar se laudă cu studii de fezabilitate care rămân doar pe hârtie.
„Asistăm la această lipsa de implicare a guvernului într-o problemă stringentă pentru România, care ţine în loc dezvoltarea comunităţilor. L-am ascultat recent pe controversatul ministru al Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, care şi-a exprimat nemulţumirea la adresa directorilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi a celor din Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, oameni care, în opinia sa, s-ar face vinovaţi de ritmul prea lent în care se derulează construcţia de drumuri şi autostrăzi. Aşa o fi, poate că şi aceste instituţii or fi pline de oameni incompetenţi, numai că PSD şi ALDE, au preluat guvernarea de mai bine de doi ani şi au avut tot timpul din lume să eficientizeze activitatea Ministerului Transporturilor şi a direcţiilor din subordine”, a spus deputatul.
Potrivit lui, au remaniat ce au vrut, au schimbat aşa cum au dorit miniştri şi au numit oamenii pe care i-au vrut.
„Aruncă astăzi vina pe funcţionari, pentru a scăpa de responsabilităţi, ceea ce dovedeşte infantilism politic şi administrativ, în loc să recunoască faptul că, pur şi simplu, nu se pricep decât la spectacolul ieftin al inaugurărilor triumfaliste, pentru câţiva kilometri de asfalt”, este de părere deputatul Vasile Varga.
Construcţia de autostrăzi, un test imposibil de trecut
Parlamentarul brăilean consideră că, dacă în intituţiile din teritoriu sau de la Bucureşti, se mai găsesc încă specialişti care ştiu cum trebuie organizate lucrurile ca să intrăm în rândul ţărilor civilizate, incompetenţa guvernanţilor, absenţa marilor proiecte prin care să fie atrase fondurile europene rămân problemele reale, care condamnă România la stagnare economică.
„Am să dau un singur exemplu, din zona pe care o reprezint în parlament: oraşele Brăila şi Galaţi formează cea mai mare aglomerare urbană din România, după Bucureşti. În fiecare an, noi, parlamentarii brăileni din opoziţie, am depus amendamente la proiectele de buget, pentru construcţia de drumuri expres Brăila – Focşani, Brăila – Slobozia. În fiecare an, ne-au fost respinse de majoritatea PSD-ALDE, care nu ia în calcul faptul că ne aflăm în inima Bărăganului, unde activitatea agricolă este intensă, iar transportul cerealelor trebuie să se facă rapid şi în condiţii de siguranţă. Nu ia nimeni de la putere în calcul că, din iunie şi până în septembrie, sute de mii de maşini tranzitează judeţul Brăila, în drumul spre litoralul românesc sau cel bulgăresc”, a mai spus Varga.
Guvernanţii încearcă să paseze responsabilitatea şi caută vinovaţi din categoria «Acarului Păun», prin ministere şi direcţii. În doi ani, au operat patru numiri la Ministerul Transporturilor. Au început cu Răzvan Cuc, au continuat cu Felix Stroe şi Lucian Șova, au revenit la Răzvan Cuc.
Situaţia a rămas aceeaşi: România este tot la coada Europei, în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, fapt semnalat chiar de colega lor de partid, comisarul european Corina Creţu, care şi-a arătat indignarea faţă de incapacitatea guvernului de a scrie şi a promova proiecte.
„Sunt curios de câte schimbări ministeriale mai este nevoie, înainte de a mai inaugura doi-trei kilometri de autostradă, acolo unde se îngrămădesc cu toţii la tăieri de panglici, în faţa camerelor de luat vederi. Un lucru îmi este, însă, clar: construcţia de drumuri expres şi autostrăzi a fost şi rămâne un test imposibil de trecut de miniştrii social – democraţi care s-au perindat pe la Transporturi! ”, a mai precizat deputatul Varga.