Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar pentru Drumul Expres Bacău – Neamţ va fi semnat până la sfârşitul lunii august, iar la sfârşitul lui iunie 2020 să fie lansate proiectarea şi execuţia acestui obiectiv, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
„La începutul mandatului, în judeţul Neamţ, am spus că se vor asfalta 150 km. Până în prezent s-au asfaltat 80 km, urmând ca încă 70 km să se facă între Moţca şi Castelul de Apă şi între Târgu Neamţ şi localităţile învecinate. Aici am fost în luna martie şi încă nu se întâmplase nimic. Acum vedeţi că lucrurile au luat o altă turnură. Investiţiile vor continua. Un alt lucru foarte important: vorbeam de lansarea proiectului de Drum Expres Bacău – Neamţ. Iată că am ajuns la final cu această procedură: s-au depus patru oferte. L-am rugat pe domnul director general al CNAIR să întrunească, de urgenţă, Comisia şi să evalueze acest proiect, astfel încât până la sfârşitul lunii august să avem semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, a declarat Cuc.
Ca şi ţintă și-a propus ca la sfârşitul lunii iunie 2020 să lanseze proiectarea şi execuţia. Deşi perioada de elaborare a studiului de fezabilitate este de 14 luni, Cuc va discuta cu firma care va fi desemnată câştigătoare să comprime acest termen.
Răzvan Cuc şi directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat au verificat stadiul lucrărilor la obiectivele de infrastructură din judeţul Neamţ.
Ministrul Transporturilor s-a deplasat pe şantierul de pe DN 15, Poiana Largului – Bicaz, unde sunt executate lucrări de refacere a corpului drumului în zona afectată, înlocuirea zidului de sprijin, refacerea şanţurilor de scurgere şi montarea de parapet metalic. Barajul Bicaz a beneficiat zilele trecute de lucrări de reparaţii asfaltice pe suprafeţe întinse, executate în regie, de Secţia de Drumuri Naţionale Piatra Neamţ.
„Spuneam, la un moment dat, în 2017, când am fost aici în prima vizită la Poiana Lacului Bicaz, vorbim de un drum cu un impact turistic foarte mare, un drum care este tranzitat de mulţi turişti, un drum care a fost construit în perioada de după cel de Al Doilea Război Mondial, că nu s-a mai intervenit de foarte mult timp. Iată că Guvernul a alocat sume semnificative pentru asigurarea drenajelor, scurgerilor şi elementelor de siguranţă. Se lucrează intens şi o să mergem acum să vedeţi exact ce se întâmplă la faţa locului. L-am rugat pe domnul Laicu (directorul DRDP Iaşi), dacă tot ne apucăm de o treabă să o facem până la capăt. Să nu mai facem doar fragmente. Să identifice toate punctele nevralgice, astfel încât să putem aloca sumele necesare şi să închidem absolut toate problemele pe acest drum, ca să îl finalizăm şi să poată fi dat în circulaţie aşa cum trebuie, fără calamităţi, fără alunecări de teren şi fără problemele care au persistat în trecut”, i-a îndemnat Răzvan Cuc pe constructori.