România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.
„O delegaţie a ministerului discută cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a le prezenta soluţiile pe care le propunem vizavi de scrisoarea de clarificări. Sper să se întoarcă cu veşti bune, pentru a continua procesul de evaluare şi închidere a finanţării pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Sunt şi alte state care au întâmpinat astfel de probleme şi a adoptat astfel de soluţii, pentru eliminarea unui impediment minor pentru o problemă majoră, respectiv proiectul de investiţii pe care îl avem. Germania a avut un hamster şi un gândac, de asemenea, pentru gara din Stuttgart şi a trebuit să gândească soluţii cum să protejeze aceste specii”, a spus Boloş, la Digi 24.
Ministrul Fondurilor Europene a afirmat că pe traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti se află 11 situri Natura 2000.
„În cele 11 situri sunt specii de animale, plante, care sunt dintre cele mai diverse şi pentru anumite categorii de plante, insecte, animale, Comisia a trimis aceste clarificări, care sper să eu să se închidă în următoarea perioadă şi să trecem cu bine perioada de evaluare a proiectului”, a mai spus șeful Fondurilor Europene.
Executivul european a trimis o scrisoare de observaţii prin care cere informaţii suplimentare cu privire la acest proiect.
„Cererea de finanţare a fost transmisă Comisiei Europene spre evaluare în data de 25 octombrie 2019. În data de 23 decembrie 2019, CE a solicitat autorităţilor naţionale informaţii suplimentare cu privire la proiect. Termenul pentru răspunderea la solicitarea de informaţii din partea CE este de două luni de la primirea scrisorii. Solicitarea CE nu afectează în niciun fel implementarea proiectului, care este în desfăşurare”, declarau acum două săptămâni oficialii ministerului.
Tot atunci, oficialii Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) afirmau că instituţiile guvernamentale vor explica pe larg Comisiei Europene modul în care a fost luat în calcul impactul cumulat al autostrăzii Piteşti-Sibiu asupra DN7, căii ferate Râmnicu Vâlcea – Sibiu şi râului Olt, dar şi calendarul de completare/realizare la nivel naţional a Planurilor de Management şi stabilire a obiectivelor de conservare a speciilor pentru ariile naturale protejate situate pe teritoriul României.