luni, octombrie 18, 2021
AcasăAgenda ZileiRomânii s-au mai responsibilizat. Nu mai sună nejustificat la 112

Românii s-au mai responsibilizat. Nu mai sună nejustificat la 112

Românii s-au mai responsibilizat și nu mai sună nejustificat la 112, acesta fiind o performanță unică în istoria numărului unic. 

Pentru prima dată în istoria serviciului 112, s-a sunat de mai multe ori pentru a anunţa urgenţe reale decât situaţii care nu reprezintă o urgenţă, au anunțat reprezentanții Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). STS arată că numărul apelurilor care nu reprezintă o urgenţă a scăzut semnificativ faţă de anul 2014.

Potrivit statisticilor Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, în perioada ianuarie-noiembrie 2019 s-au înregistrat 10.437.328 apeluri la numărul 112, dintre care 5.404.650 (51,7%) au reprezentat cu adevărat urgenţe. Raportat la perioada similară a anului 2014, numărul apelurilor non-urgente la 112 a scăzut cu 45%.

În ianuarie-noiembrie 2014 s-au înregistrat 9.907.825 apeluri care nu reprezentau urgenţe, iar în anul 2019 numărul acestora a scăzut la 5.032.678, fiind înregistrată cea mai mică valoare a numărului de apeluri la 112 care nu au semnalat urgenţe. Totodată, este pentru prima dată în istoria serviciului când numărul apelurilor de urgenţă reale este mai mare decât cel al apelurilor clasificate ca non-urgente.

„Scăderea numărului de apeluri care nu semnalează urgenţe reale este rezultatul campaniilor de conştientizare privind apelarea responsabilă a numărului 112, desfăşurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale împreună cu agenţiile specializate de intervenţie din cadrul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă”, anunță STS.

În ceea ce priveşte tipologia urgenţelor şi distribuţia pe agenţii, pentru perioada ianuarie – noiembrie 2019, cele mai multe apeluri de urgenţă au fost transferate la:

  • Ambulanţă – 55,50% (3.473.657),
  • Poliţie – 22,91% (1.433.892),
  • ISU-SMURD – 16,95% (1.060.666),
  • Jandarmerie – 4,20% (262.950)
  • Alte agenţii – 0,44% (27.384). 

Conform STS, în anul 2019, timpul mediu de transfer al unui apel de la operatorii STS la dispecerii agenţiilor de intervenţie a fost de 54,25 secunde, iar timpul mediul de preluare a apelurilor de 4,35 secunde. Raportat la indicele de performanţă recomandat de EENA (European Emergency Number Association), a cărui valoare pentru timpul mediu de preluare este de 12 secunde, timpul mediu de preluare din România este de aproape trei ori mai mic.

Atribuţiile operatorilor Serviciului din centrele unice pentru apeluri de urgenţă constau în preluarea apelurilor de urgenţă, realizarea interviului primar şi transferul acestora către dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie. Responsabilitatea operatorului STS încetează după transferul apelului şi informaţiilor obţinute către agenţiile de intervenţie, acestea din urmă având atribuţii în gestionarea intervenţiei, alocarea resurselor şi monitorizarea situaţiei semnalate. 

Serviciul reaminteşte cetăţenilor că apelarea 112 în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu provoacă întârzieri în acordarea ajutorului necesar persoanelor care sună pentru a anunţa urgenţe reale, iar acest lucru poate avea uneori consecinţe fatale.

Articole asemanătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai accesate