Peste 7.300 de mașini ecologice noi au fost comercializate în primele 11 luni ale anului în România, în creştere cu aproape 22% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Ponderea autoturismelor electrice şi hibride noi în totalul pieţei auto locale se situa la 6,7%, la 30 noiembrie 2020, peste nivelul perioadei similare din 2019, când aceasta era de 4,1%.
Între ianuarie – noiembrie 2020, cele mai multe achiziţii noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 4.438 de unităţi, în creştere cu 1,6%, comparativ cu primele 11 luni din anul precedent.
În acelaşi timp, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de aproape 60%, până la 2.111 de unităţi, iar modelele plug-in s-au vândut în 796 de exemplare, mai mult cu 129,4%, raportat la perioada de referinţă.
Câte mașini ecologice au cumpărat românii
Statistica de specialitate arată că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, la finalul primelor 11 luni din an:
- Renault – (562),
- Volkswagen (375),
- Skoda (346),
- Hyundai (220),
- BMW (102),
- smart (83),
- Nissan (82),
- Peugeot (77),
- Tesla (56),
- Opel (45).
De asemenea, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost comercializate de:
- Toyota – 3.806,
- Lexus (172),
- Hyundai (159),
- Honda (146),
- Ford (98),
- Kia (41),
- Subaru (16).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in, pe primul loc se află Mercedes Benz – cu 125 de exemplare, urmată de:
- Volvo (122),
- BMW (107),
- Mitsubishi (92),
- Ford (84),
- Porsche (62),
- Hyundai (47),
- Skoda (46),
- Toyota (22),
- Mini (20).
La nivelul lunii noiembrie din acest an, în România s-au comercializat 960 de autoturisme „verzi”, în scădere cu 3,61% comparativ cu luna octombrie, când se vânduseră 996 de unităţi noi. Totodată, în intervalul de referinţă, ponderea în total piaţă s-a diminuat la 7,3%, de la 8%.